השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    האם הגיע הזמן למכור את החברה שלך?

    מחקרים שונים מראים שבעלות על חברה פרטית יכולה להחליף ידיים אחת ל- 20 שנה. טווח ארוך לכל הדעות אומנם הסיבות לכך הן ברורות – בעלי החברה השקיעו זמן רב בפיתוח ויצירת צמיחה עד הרגע בו הם מרגישים שזה הזמן הנכון להעביר בעלות. יחד עם המשמעות הכספית הנלוות לכך, מכירת חברה היא אירוע משמעותי אשר לקראת כניסה אליו חשוב קודם לנתח ולהבין את הסיבה למכירה ובהתאם לבחון האם זה עיתוי הנכון לעשות זאת.

     

    גיל ודור המשך

    בעלי חברות המתקרבים לגיל פרישה מתחילים לתכנן יציאה לגמלאות. רבים מהם יעדיפו להבטיח את המשך פעילות החברה באמצעות העברת הניהול והבעלות לדור ההמשך. אומנם, המציאות לעיתים רבות אינה תומכת בשאיפה זו ובפועל דור ההמשך אינו מעוניין או שאינו מוכשר לכך. בסיטואציה כזו, מוטב להתחיל בהקדם האפשרי תהליך לבחינת אטרקטיביות החברה למכירה, הגדרת תוכנית צמיחה ובמקביל איתור רוכש פוטנציאלי סינרגטי אשר יהיה מוכן להשקיע על מנת לזכות בפעילות החברה.

     

    שחיקה

    יזמים רבים אשר השקיעו את מרצם בהקמת חברה במשך מספר שנים עשויים להיקלע לתחושת מיצוי ושחיקה מתמשכת הנובעת מעיסוק אינטנסיבי באותו תחום במשך שנים ארוכות. תחושת המיצוי והשיחה יכולה לבוא לידי ביטוי בקושי להתלהב מהתפתחויות חדשות, תחושת כבדות בבואנו לטפל בנושאים שגרתיים, ירידה ברמת הסבלנות כלפי הלקוחות, הספקים והעובדים. במקרה כזה, אין טעם לפגוע בשנים ארוכות של השקעה וכדאי לבחון אפשרות למכירת הפעילות ו/או העברת הניהול לגורם אחר.

     

    יזמות או ניהול

    מאחורי כל החברות עומד יזם בעל חלום שהקים במו ידיו עסק. ככל שהחברה גדלה ומתפתחת כך גם היזם שעומד בראשה נדרש להתפתח ולעבור מתפיסת עולם יזמית לתפיסת עולם ניהולית. היזם שהיום בעל חברה נדרש  לתת תשומת לב לשימות ניהול שוטפות ולהקדיש את עיקר זמנו לטיפול בנושאים תפעוליים כגון פיננסים, משאבי אנוש, ניהול לקוחות, ספקים, משקיעים ועוד. מנהלים רבים עושים את המעבר בצורה טובה אולם אם היזם הופך בעל כורחו למנהל מתוסכל, זה הזמן המתאים למכירת החברה.

     

    תקרת זכוכית

    במשך שנים בעלי חברות משקיעים את מיטב מרצם וכספם בטיפוח ויצירת צמיחה לחברה שלהם. עם זאת, לעיתים חברות מגיעות למצב בו הן ממצות היכולת שלהן לגדול בפעילות הנוכחית ונדרש שינוי הכולל שילוב יכולות חדשות ומשאבים כספיים נוספים מגורם חיצוני אשר יאפשרו את המשך צמיחת את החברה. נקודה כזו, היא הזדמנות מצוינת למצוא את הגורם המתאים שירכוש את החברה ויוביל אותה לצמיחה נוספת.

    מכירת חברה היא ללא ספק המהלך העסקי החשוב והמשמעותי ביותר בחייהם של רוב בעלי החברות. מומלץ לתכנן היטב את המהלך, לבחור את העיתוי הנכון ולהיעזר במומחי ייעוץ אסטרטגי מנוסים שיסייעו לך להשיג את השווי המקסימלי עבור החברה שלך

    מאמרים נוספים

    אסטרטגיה עסקית

    אסטרטגיה עסקית - שיווקית מעבר מהתנהלות פאסיבית להתנהלות אקטיבית לאחרונה, פנה למשרדנו מנהל בכיר ברשת קמעונאית מובילה בתחומה, חברה הפועלת בשוק תחרותי רווי מתחרים. המנהל שטח...

    שיווק וקידום עסקים באינטרנט