מרכז ידע

פיתוח עסקי בינלאומי | פיתוח עסקי ושותפויות אסטרטגיות

כאשר אנחנו מובילים תהליכים של צמיחה עבור לקוחותינו, אנו מקדישים פרק זמן משמעותי לביצוע בחינה מעמיקה של מערכת היחסים שהחברה מנהלת עם השוק הבינלאומי לצד בחינה מעמיקה של הזדמנויות ואפשרויות צמיחה שהשוק הבינלאומי עשוי להציע לחברה. מטבע הדברים, מגוון אפשרויות הצמיחה הוא רחב מאוד ומשתנה בהתאם לחזון, היכולות והצרכים הנקודתיים של החברה.

ביצוע בחינה מתודולוגית המבוססת על היכרות עם מאפייני החברה, קשרים עם משרדי יעוץ ברוב מדינות העולם, גישה למאגרי מידע ענפיים  וניסיון רב בניתוח הזדמנויות בחו”ל, מאפשר  לנו לגבש תוך זמן קצר מספר המלצות ממוקדות, הפורטות את ההזדמנות בשוק הבינלאומי ואת מודל היישום אפשרי.

להלן מספר דוגמאות לפעילויות ומודלים ליישום לצמיחה בשוק הבינלאומי:

  • הרחבת הפעילות ליעדים בגיאוגרפיות חדשות
  • איתור שותפים עסקיים, סוכנים ומפיצים
  • איתור ספקים ו/או יצרנים בחו”ל
  • איתור הזדמנויות ומכרזים בזירה הבינלאומית
  • יצירת נוכחות בזירה הבינלאומית והיכרות עם שווקים וגורמי מפתח בחו”ל
  • אימוץ מוצרים חדשים להטמעה בשוק המקומי
  • פיתוח שותפויות אסטרטגיות עם חברות מקומיות ובינלאומיות
  • רכישת נלאה או חלקית של חברה סינרגטית בחו”ל
  • מכירה לרוכש אסטרטגי או צירוף שותף אסטרטגי לחברה
  • איתור משפיענים ויצירת מערכות יחסים עם גורמי מפתח בתעשייה
 

לאחר שהנהלת החברה מאשרת את אסטרטגיית הפעולה, מתחיל תהליך של פיתוח עסקי בינלאומי. צוות הפיתוח עסקי העוסק ביישום צריך להיות בעל יכולות מגוונות הכוללות יכולת לזיהוי ובדיקה אפקטיבית של חברות/ספקים/מפיצים במדינות היעד, יכולת ניתוח שווקים, ביקושים ותחרות במדינות היעד, יכולת לזיהוי ואיתור של אנשי קשר רלוונטיים, ידע בפיתוח רציונל אסטרטגי לעסקאות, היכרות עם רגולציה ויכולת לקיים תקשורת בין-תרבותית. שליטה ביכולות אלו, מקנה יתרון משמעותי עבור חברות המעוניינות להרחיב את נוכחותם בשווקים הבינלאומיים.

נהוג לחשוב שפעילות פיתוח עסקי היא עוד דרך להגדיל את המכירות. זה בוודאי נכון אך מעבר לכך מדובר בפעילות שתפקידה לחבר את החברה עם הסביבה העסקית הבינלאומית ברמה האסטרטגית ולחשוף את הנהלת החברה באופן עקבי להזדמנויות לצמיחה עסקית בזירה הבינלאומית.