מרכז ידע

היועץ כשותף

בימים אלו אנו עדים לכך כי מנהלים רבים בוחרים להסתייע בייעוץ ניהולי מתוך הבנה כי גורם אובייקטיבי – נטול אינטרסים ובעל מומחיות, תורם להעצמתם כאנשי מקצוע ומשביח את יכולת הניהול שלהם.

לייעוץ ניהולי השפעה לא רק על המנהל אלא גם על הארגון ועובדיו שכן באמצעות ניסיון עבר בהתמודדות עם אתגרים עסקיים ומקצועיים בארגונים אחרים היועץ מכניס פרספקטיבה שונה לפתרון האתגר.

עם זאת, כוחו של היועץ אין זה סוד שיועץ שואב את כוחו בארגון מתוך:

  1. המנדט והגיבוי אותו מעניק לו המנהל בארגון
  2. מקצועיותו וניסיונו
  3. האמון אותו רכש מצד עובדי הארגון ומנהליו

הצלחתו של יועץ נמדדת באמון בו הוא זכה מצד עובדי הארגון ומנהליו שהרי רק בזכות אמון זה יכול היועץ להשפיע על יועציו לאמץ תפיסות או דרכי פעולה שונות, לבנות ולהיבנות, והחשוב מכל למצוא נכונות פנימית לשינוי.

אנו כמנהלים הבוחרים להסתייע ביועצים לניהול חשוב שנדע כי ללא תמיכה וגיבוי ליועצנו אין להם אפשרות להצליח ולהתקבל בארגון.

ייעוץ ניהולי היועץ כשותף

תמיכה זו יכולה לבוא לביטוי בדרכים הבאות:

שיתוף העובדים במטרה לשמה נשכר היועץ – חשוב שעובדיך ידעו מהי מטרת הארגון בהתקשרות עם יועץ מקצועי ויחושו שותפים למטרה זו

הצגתו בארגון באופן פורמלי – בארגונים רבים רק חלק מהמנהלים שותפים בתהליך, חשוב שתיווצר היכרות פורמלית על מנת למוגג שמועות התלחשויות ותחושות לא נוחות אצל יתר המנהלים לגבי זהות הזר המסתובב בארגון

עדכון העובדים לגבי התקדמות התהליך – אופן העמידה במטרות ואף שיפורים או הצלחות – חשוב שהעובדים יחושו מחוברים לתהליך להתקדמותו ולהצלחתו ע"י יצירת הכרה ושיתוף בתהליך יחושו רצון ונכונות לשתף פעולה ולקחת חלק פעיל בתהליך

דע להביע את הערכתך – דע להביע את הערכתך לתרומתם של יועציך לארגון ולעומדים בראשו על הצלחת התהליך. אומנם המנכ"ל יודע מהי תרומת יועציו להצלחה אך חשוב שגם יתר המנהלים/עובדים יקחו חלק בתודעה זו ע"מ לבסס את תפיסתם/אמונם והערכתם כלפי היועץ.

מנהלים רבים חשים איום – מכניסתם של יועצים חיצוניים לעבודה בארגון מנהלים רבים חשים איום, מהשפעה על המנכ"ל ויתר המנהלים בארגון וכן  מתוך חשש שילקח מהם הקרדיט על הצלחתם.

הסירו דאגה יועץ מקצועי ידע תמיד להדגיש לפרגן ולהעניק את זרי ההצלחה למנהל וליועץ.

חשוב לזכור שאימוץ התפיסה הפנימית כי היועצים שותפים שלנו, משרתת אותנו ומייצרת אצל היועץ תחושה של  מעורבות והזדהות עם הארגון (אנחנו לא עוד לקוח), מעורבות זו יכולה לייצר תועלת נוספת עבורנו בכך שהיועץ לא תופס את עצמו רק כספק של הארגון שבא לתת מענה על מטרה מסוימת אלא חש שותף אמיתי ומהכרותו אותנו וניסיונו המקצועי ייתן לנו מענה אף בדברים נוספים.

ניכר כי מנהלים שאימצו את התפיסה היועץ כשותף אמיתי של הארגון זכו במעורבות רבה יותר ומענה מקצועי מקיף ורחב מצד יועציהם אשר השביחה את חשיבתם ואת כלי הניהול העומדים לרשותם  וסייעו בידם לנווט את ספינת הארגון להצלחה.

האם כדאי לקחת שני ביסים מהתפוח?

באנגלית זה נשמע יותר טוב – Taking two bites of the apple. מדובר בהתלבטות של בעלי חברות המוכרים את החברה שלהם ושוקלים לבצע את העסקה בשני שלבים, בשלב הראשון למכור חלק מהותי מהאחזקות שלהם בחברה (בדרך כלל מעל 50%) ובשלב השני, לאחר מספר שנים, את יתרת המניות…

קרא/י עוד »