כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול
אם רוכש פוטנציאלי פנה אליך בהצעה לרכוש את החברה שלך, סימן שהחברה שלך אטרקטיבית. אתה צריך לשאול את עצמך מדוע לנהל משא ומתן מול רוכש פוטנציאלי אחד בלבד? האם הרוכש שפנה אליך ישלם עבור החברה שלך את השווי ההוגן שלה כאשר הוא יודע שאין מתעניינים נוספים? האם תנאי העסקה שתשיג מולו הם הטובים ביותר עבורך, עבור העובדים שלך ועבור עתיד החברה שלך לאחר שהיא תמכר?
אולי לא יפתיע אותך לשמוע כי במרבית המקרים בהם בעלי חברות פנו אלינו לאחר שקיבלו הצעת רכישה ראשונה, התהליך אותו הובלנו יצר מצב בו הם מכרו לבסוף את החברה שלהם לרוכש אחר, בשווי ובתנאים טובים מאלה שהציע הרוכש הפוטנציאלי הראשון.
ישנן שיטות רבות להערכת שווי של חברה. השיטות המסורתיות הינן שיטות אנליטיות המשתמשות במודלים כלכליים כאשר במקרים רבים חברות עושות שימוש בשיטת המכפילים כלומר הכפלת הרווח התפעולי של החברה במכפיל מסוים (תלוי במגזר הפעילות, עסקאות דומות שנעשו, מגמות הפעילות בחברה ובמספר רב של גורמים נוספים).
אנחנו בהד-און מאמינים כי רוכשים פוטנציאליים מעוניינים בעתיד ולא בביצועים ההיסטוריים של החברה כאשר היא הייתה בבעלותך. גישה זו מכוונת לשווי עסקה המבוסס על הפוטנציאל העתידי ועל הסינרגיות שיש בין החברה שלך ובין החברה של הרוכש.
הכנה מקצועית היא מרכיב קריטי בכל עסקה. ככל שהחברה תהיה מוכנה יותר למכירה כך תהליך המכירה, כאשר הוא יצא לפועל, יהיה פשוט ונוח יותר והסיכויים להשלמה של עסקה מוצלחת יהיו גבוהים יותר.
בפגישות שאנו מקיימים עם לקוחות המעוניינים למכור את החברה שלהם תוך 2-5 שנים, אנו מנתחים יחד איתם את נתוני החברה ומאפיינים את הסיבות שיביאו רוכשים פוטנציאליים להתעניין בה. האם זה הידע האינטלקטואלי הקיים בחברה? בסיס הלקוחות? צוות העובדים? המעמד בשוק? המומחיות בנישה ספציפית בשוק? ניתוח נכון של החוזקות והחולשות של החברה שלך כיום, מאפשר לאבחן ולטפל בגורמים שניתן לשפר עד למועד שבו תחליט לבצע את העסקה.
לרוב בעלי החברות חשוב מאוד להבטיח את עתיד העובדים שלהם לאחר השלמת העסקה. במקרים רבים, בעלי מניות שהם גם מנהלים בפועל רואים בעובדים שותפים וחברים לדרך ומנהלים איתם מערכת יחסים משמעותית. בעסקים משפחתיים, מערכות היחסים עם העובדים הן אף קרובות יותר.
יש לזכור שמרבית הרוכשים מבינים שצוות עובדים מיומן הוא גורם מפתח בהצלחת כל חברה, ואין ברצונם לוותר על נכס חשוב זה.
אנחנו נייעץ לך מתי וכיצד ליידע את צוות העובדים על המכירה הצפויה וכיצד להכין אותם לתהליך. תקשורת כנה ופתוחה עם צוות העובדים היא הכרחית לתהליך מכירה מוצלח. מכירה לרוכש מתאים יכולה לספק לעובדים שלך עתיד חדש ומלא בהזדמנויות מרתקות.
זה כמובן תלוי במגזר השוק ובתחום בו החברה שלך פועלת. למרות שיש נטייה לחשוב כי הרוכשים הפוטנציאלים המתאימים ביותר הם המתחרים שלך, זה ממש לא כך. הרוכשים הטובים ביותר הם אלה שהחברה שלך משלימה או מרחיבה את הפעילות הקיימת שלהם, גם בשוק המקומי וגם באזורים גיאוגרפיים אחרים. בנוסף, כ- 40% מהעסקאות שביצענו היו של חברות ישראליות שנמכרו לרוכש בינלאומי.
במידה והדבר רלוונטי לחברה שלך, היותנו חלק מרשת המיזוגים והרכישות הבינלאומית Translink מאפשרת לנו ליצור קשר אישי עם מקבלי החלטות מובילים בתעשיות שונות בכל העולם ועל ידי כך לאתר את הרוכש המתאים ביותר לחברה שלך.
מכירת חברה היא תהליך ארוך המורכב משלבים רבים. תהליך מכירה עשוי להמשך כ- 12 חודשים בממוצע מיום תחילת התהליך, כאשר עסקאות מהירות יסתיימו תוך 8-9 חודשים ועסקאות אחרות עשויות להמשך 18 חודשים ואפילו יותר. מכיוון שכך, יש לקחת בחשבון התחלת ההכנות למכירת החברה הרבה לפני תאריך היעד המתוכנן לסגירת העסקה.
זוהי סוגיה משמעותית התלויה במספר גורמים: גורמים אישיים, גורמים הקשורים למגמות ותהליכים בענף ובשוק בו פועלת החברה שלך וגורמים הקשורים לביצועים העסקיים של החברה שלך. אנו בהד-און מקיימים פגישות אישיות בלתי מחייבות עם בעלי חברות במסגרתן אנו בוחנים במשותף יחד איתם מהו העיתוי הנכון למכור את החברה שלהם.
תהליך גיבוש אסטרטגיית צמיחה המבוסס על ניתוח מעמיק ומקצועי של השוק והתחרות כמו גם זיהוי הנכסים והחוזקות של הארגון, מאפשר להנהלת החברה לזהות את הדילמות ואת החלופות המרכזיות לצמיחה, לאתר את מנועי הצמיחה העתידיים, להגדיר את גורמי המפתח שיש לטפל בהם לצורך אבטחת צמיחה עסקית ולגבש תוכניות פעולה להשגת המטרות. אסטרטגיית הצמיחה מייצרת מתווה ברור של מטרות ויעדים ומאפשרת את לחדד את המיקוד הניהולי והעסקי של אנשי החברה.