השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

אסטרטגיות צמיחה

תהליך צמיחה של חברה, הינו אחד האתגרים המרכזיים של הנהלת חברה והעומד בראשה. שאלות כמו: מהו פוטנציאל הצמיחה, מה כיווני הצמיחה האפשריים, מהם מנועי הצמיחה הנכונים, באיזה קצב והאם העיתוי מתאים בהיבטים עסקיים, שיווקיים וארגוניים הינם שאלות מהותיות העולות בתהליך גיבוש אסטרטגיית צמיחה לארגון. למידע נוסף, צרו עמנו קשר.

על אסטרטגיית צמיחה

אסטרטגיית צמיחה יכולה להיות אורגנית כלומר, צמיחה המבוססת על המשאבים הקיימים של הארגון ומתמקדת בכיבוש נתחי שוק נוספים או הגדלת הפעילות באמצעות הרחבת המענה של המוצרים או השירותים. אסטרטגיית צמיחה יכולה להיות אנאורגנית כלומר, צמיחה המבוססת על רכישת יכולות/טכנולוגיות/משאבים של צד שלישי. בנוסף אסטרטגיית הצמיחה של הארגון יכולה להיות מבוססת על שילוב של אסטרטגיית צמיחה אורגנית ואנאורגנית.

אנחנו בהד-און מתמחים בגיבוש אסטרטגיות צמיחה ריאליות וברות יישום המבוססות על ניתוח מעמיק של הפוטנציאל העסקי בתחומי הפעילות הקיימים והפוטנציאליים, זיהוי מגמות השוק, איפיון פעילות המתחרים, ניתוח מעמיק של תפיסת המיצוב של החברה ושל המוצרים/שירותים בעיני הלקוחות והצרכנים הקיימים והפוטנציאליים, יחד עם ניתוח שיקולי בחירה ועמדות של הלקוחות ביחס לחברה ולמתחרותיה. במקביל אנו מבצעים ניתוח מעמיק של הארגון לזיהוי נקודות חוזקה וחולשה, איתור יכולות ליבה קיימות וחסרות וניתוח הביצועים העסקיים, השיווקיים והתפעוליים.

במסגרת גיבוש אסטרטגיית הצמיחה, מתבצע מיפוי וריכוז של כל הממצאים משלב האבחון על מנת לייצר תמונה ברורה ומוסכמת של הנהלת החברה לגבי החולשות והאיומים שעל הארגון לטפל בהן במסגרת ההתמודדות כמו גם לגבי החוזקות שיתמכו במימוש ההזדמנויות בשוק. בנוסף יוגדרו מהם הגורמים המהווים תנאי סף – גורמי מפתח להצלחה עסקית של הארגון.

אסטרטגיית הצמיחה שאנו מגבשים בהד-און מספקת מענה ממקוד לשאלות מהותיות ופורטת נושאים כגון השווקים וקהלי המטרה בהם תתמקד החברה בשנים הקרובות, המוצרים והשירותים עליהם יושם דגש שיווקי-מכירתי ותפרט כיצד הארגון נדרש להיערך בהיבטים של היערכות משאבי אנוש, מודל עסקי, מדיניות מחירים ותפיסת הבידול המיצוב והמיתוג.

לפגוש את המומחים לאסטרטגיות צמיחה

לפגישת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, אנא השאירו את הפרטים במקום המיועד לכך מטה ונחזור אליכם בהקדם.

קריאה מהירה

אסטרטגיה עסקית

לפני שתוכלו להוביל את החברה שלכם לצמיחה איתנה ועקבית, עליכם להגדיר באופן ברור את היעדים והפעולות המשמעותיים ביותר לעסק, אותם תבצעו בטווח זמן הקצר, הבינוני והארוך.בבואנו לבחון את אפשרויות הצמיחה של החברה, שאלת המפתח איתה חברות רבות מתמודדות היא "מה עלינו לעשות על מנת להצליח בשוק בו אנו פועלים?". לשאלה זו אין תשובה פשוטה, זאת מאחר והתשובה כוללת בתוכה התייחסות למגוון אלמנטים עסקיים, תחרותיים, תפעולים ואנושיים של החברה, בנקודת זמן נתונה ובפרספקטיבה לעתיד.

בעולם בו השינויים בסביבה העסקית תכופים וחוסר הוודאות גבוה, חברות חייבות לגבש מסגרת ברורה, גמישה ופשוטה של יעדים, פעולות ומדדים. אלו, יאפשרו למקבלי ההחלטות וליתר עובדי הארגון לפעול בוודאות יחסית בפעילות השוטפת, לבצע התאמות במהירות כאשר התנאים מחייבים ולהוביל את החברה אל יעדיה הרצויים. למידע נוסף בנושא אסטרטגיה עסקית, צרו עמנו קשר.

אסטרטגיה עסקית, מתכנון ליישום

אסטרטגיה עסקית היא מושג חדש יחסית אשר הופיע במחקרים אקדמאים רק באמצע שנות ה 60 של המאה הקודמת, אולם מאז קיבל פירושים רבים. ההגדרה המקובלת לאסטרטגיה עסקית היא: קובץ מהלכים ופעולות בהן עסק משתמש בכדי להשיג את יעדיו העסקיים, למשוך לקוחות, לייצר רווחים ולשפר ביצועים. האסטרטגיה העסקית מגדירה באופן ברור את המטרות והיעדים אליהם החברה שואפת ומשמשת כמדריך לפעולות אותן יש ליישם על מנת להשיג את אותן מטרות.אחד האתגרים הגדולים ביותר של מקבלי החלטות הוא לקבוע באיזו אסטרטגיה לבחור. כפי שמתואר בהמשך האפשרויות הן מרובות לכן, במקרים רבים ארגונים נוטים לייצר אסטרטגיות שונות ליחידות עסקיות שונות. חברה הפועלת לפי מספר אסטרטגיות שונות, מייצרת מצב אבסורדי של היעדר סנכרון, מורכבות ובעיקר חוסר יעילות.

ממה מתחילה אסטרטגיה עסקית טובה?

אסטרטגיה עסקית טובה מתחילה ראשית בחזון (בחלק מהארגונים יגדירו משימה). החזון מתאר במספר משפטים פשוטים "מדוע" החברה קיימת, מהי תכלית הפעילות ומהי הצעת הערך של החברה ללקוח בטווח הארוך. הגדרת החזון מאפשרת לכל עובדי החברה, גם בהיעדר אסטרטגיה עסקית ברורה, להבין את מטרתם הקולקטיבית, מה הם נדרשים לעשות ויתרה מכך, איך הם נדרשים לנהוג.לאור חזון מוגדר, ניתן לגבש אסטרטגיה עסקית לתאגיד הכוללת התייחסות להיבטי צמיחה, מודל עסקי ותפיסה תפעולית. את יעדי האסטרטגיה העסקית של החברה יוכלו מנהלי היחידות והאגפים השונים לתרגם לתוכנית המתאימה לתחום פעילותם, לדוגמה: תוכנית מכירות, שיווק, מיזוגים ורכישות, טכנולוגיה, חדשנות, תרבות ומשאבי אנוש, ניהול סיכונים וכדומה. בכך, לשמור על ביצוע אחיד ומסונכרן של יישום החזון והוצאה אל הפועל של יוזמות להשגת יעדי החברה.

מרכיבי תהליך גיבוש אסטרטגיה עסקית אפקטיבית

תהליך גיבוש אסטרטגיה עסקית אפקטיבית מורכב ממספר מרכיבים:

  • הגדרת חזון, ערכים ויעדים אסטרטגים עיקריים תוך ניסוח ברור של מטרות העל ותפיסת הפעילות של החברה
  • זיהוי לקוחות ומוצרים אסטרטגיים באמצעות הגדרה מדויקת של מגזרי השוק, קהלי הלקוחות העיקריים וקווי המוצרים והשירותים בהם תמקד החברה את עיקר המאמצים
  • גיבוש דרכי הפעולה האסטרטגיות תוך בחירת היוזמות למימוש האסטרטגיה ומדדי ההצלחה
  • בניית תוכניות עבודה ריאליות ומפורטות ליישום האסטרטגיה
  • תקשור האסטרטגיה בצורה ברורה לאורך ורוחב החברה

אסטרטגיה עסקית – תהליך ממוקד ויעיל

אנו בהד-און מתמחים בגיבוש, עיצוב ויישום של אסטרטגיה עסקית ותאגידית, בדגש על אסטרטגיות צמיחה שמטרתן השבחת ערך החברה. בתהליך ממוקד, צוות היועצים שלנו יגבש, יחד אתכם, אסטרטגיה עסקית אשר תסייע לחברה לייצר זהות מגובשת ומובחנת, תגדיר את מטרות החברה באופן קוהרנטי ותסמן בברור את כיווני ההתפתחות הרצויים ודרכי הפעולה הנדרשות ליישום האסטרטגיה..

אסטרטגיה ארגונית

בסביבה עסקית תחרותית, כזו המאפיינת את מרבית הכלכלות המערביות, ארגונים יכולים להימצא בשלושה מצבים עסקיים: דעיכה, סטגנציה או צמיחה. במצב נורמלי כל ארגון יעדיף צמיחה על פני כל המצבים האחרים עם זאת, בתחרות כמו בתחרות, ההפסד הוא חלק אינטגרלי מהמשחק.

מנהיגי ארגוניים אחראיים, פועלים להעריך את מצב הארגון באופן קבע ובאמצעות יישום אסטרטגיה ארגונית מתאימה, מבצעים את ההתאמות הנדרשות אשר יאפשרו את הובלת הארגון לצמיחה. את האסטרטגיה הארגונית ניתן לחלק באופן גס לשלושה סוגי אסטרטגיות שונות הניתנות ליישום מעורב.

אסטרטגית צמצום – ממוקדת בהפיכת ביצועים עסקיים שלילים באמצעות הקטנת המשאבים והיקפי הפעילות.

אסטרטגיית יציבות – ממוקדת בחיזוק ביצועי הארגון באמצעות העמקת הפעילות בשווקים הקיימים.

אסטרטגיית צמיחה – ממוקדת בהגדלת הרווחיות, ההכנסות ונתח השוק באמצעות הרחבה וגיוון הפעילות.

למידע נוסף בנושא זה, צרו עמנו קשר.

נושאים מרכזיים באסטרטגיה ארגונית

ובכן מהי אסטרטגיה ארגונית ומה הם הנושאים המרכזיים עליהם יש לתת את הדעת.

אסטרטגיה ארגונית היא תוכנית דינמית, ארוכת טווח, הפורטת את כל דרכי ההתקדמות של הארגון לעבר השגת יעדיו ולמימוש החזון. האסטרטגיה הארגונית נגזרת מחזון הארגון ומתייחסת להשפעות הסביבה העסקית וצרכי השוק, מנתחת את צורכי הלקוח, מגדירה את יכולות הליבה של הארגון ומחדדת יתרונותיו ביחס למתחרים. על מנת ליישם את האסטרטגיה הארגונית בצורה אפקטיבית יש לתרגם את האסטרטגיה ליעדים ותוכניות לטווח הקצר המותאמות לכל אחת מהיחידות העסקיות, בכך לייצר שפה משותפת ואחדות עשייה.

הגדרת כוכב הצפון

החזון הוא הדלק שמניע את הארגון לפעולה, באמצעותו ניתן להבין בקלות מהי מהות הארגון, איזה ערך הארגון מציע ללקוחותיו ולאן הארגון שואף להגיע בטווח הארוך. מהחזון נגזרים היעדים ארוכי הטווח של אסטרטגיה ארגונית ולאורם מכוונת פעילות הארגון ומוגדרים סדרי העדיפויות שלה.

נושאים חשובים נוספים באסטרטגיה ארגונית

אימוץ גישה דינמית

במגרש המשחקים העסקי יעדי הארגון יכולים להישאר בדרך כלל ללא שינוי בעוד, שקיבעון ברמה הטקטית יכול להביא להפסד. גמישות, התאמה ויכולת אימוץ מהירה הם גורמי מפתח המאפשרים לארגון להתמודד בהצלחה עם השינויים, אתגרים וההזדמנויות הנובעות מהסביבה העסקית.

הגדרת היתרון התחרותי (Competitive Edge)

היתרון התחרותי (Competitive edge) מתייחס למה שהארגון הכי טוב בו – יכולת הליבה שלו – בכלל זאת הניסיון, המומחיות והידע. היתרון התחרותי מספק לארגון ערך מבדל או בעל משמעות רבה ללקוח מכאן, יתרון תחרותי צריך להימדד מנקודת מבטו של הלקוח ובהתאם לערך שהוא מספק לו.

הקצאת המשאבים

מכיוון שהמשאבים הארגונים הם סופיים כגון – תקציבים, אנשים, מתקנים, ציוד וכד', הקצאתם פירושה לעתים קרובות להסיט אותם ממקום אחר בארגון. לפיכך, זהו הביטוי הישיר של המיקוד האסטרטגי בטווח הקצר ובטווח הארוך.

עידוד מעורבות עובדים ומנהלים באסטרטגיה ארגונית

עובדים ומנהלים כאחד מושפעים מאסטרטגיה הארגונית. שילוב נקודות מבט שונות בתהליך מוסיף ערך רב לתכנון ומיצר מחויבות מצד המעורבים ביישום. במהלך התהליך נדרשים ההנהלה והעובדים המעורבים לחשוף בין היתר את חולשות הארגון ולפרוט את הסיבות אשר בגינם הארגון מתעכב מלהשיג את יעדיו. תהליך של יישור מבט אל החוזקות והחולשות, הוא אחד מרגע המפתח בכל תהליך אסטרטגי ובתכנון בריא של עתידו של הארגון לשנים הבאות.

לחברת הד-און ניסיון של מעל 20 שנה בהובלת תהליכי יישום והטמעת אסטרטגיה ארגונית בשוק הישראלי עבור לקוחות עסקיים בענפים שונים, במהלכם סייעה החברה לארגונים רבים בהובלת תהליכים אסטרטגיים אפקטיביים אשר חידדו את המיקוד העסקי וסייע בחיזוק הזהות המיצובית מול השוק ולשיפור בביצועים העסקיים של הארגון.

צמיחה עסקית

אחד האתגרים המשמעותיים של בעלי חברות ומנהלים הוא השגת צמיחה עסקית, בייחוד צמיחה יציבה הנמשכת לאורך זמן. צמיחה עסקית יכולה להיות מושגת באמצעות מספר דרכים כגון: הגדלת מכירות, הרחבת קו המוצרים/ שירותים, פנייה לקהלי לקוחות חדשים, העלאת מחירים, שיפור בעלויות התפעול והייצור, התרחבות לחו"ל, יצירת שיתופי פעולה, אינטגרציה לאחור/אינטגרציה לפנים, מיזוגים ורכישות ועוד. למידע נוסף, צרו עימנו קשר.

סוגי צמיחה עסקית

באופן גס ניתן לחלק את דרכים הנ"ל לשני סוגי צמיחה, צמיחה אורגנית וצמיחה אנאורגנית.

צמיחה אורגנית היא צמיחה המושגת באמצעות המשאבים הקיימים וממוקדת בקידום עסקי הליבה ובפעילות הרגילות של החברה. השגת צמיחה אורגנית ממצבת את החברה הצומחת כאיכותית ביחס למתחרים זאת משום שצמיחה אורגנית נחשבת למאתגרת ולרוב מוגבלת לקצב צמיחת הענף.

צמיחה אנאורגנית, קרי צמיחה חיצונית, היא צמיחה העושה שימוש במשאבים חיצוניים לחברה ויכולה להיות מושגת באמצעות מיזוגים ורכישות ו/או על ידי שיתופי פעולה אסטרטגיים. היתרון המרכזי של צמיחה אנאורגנית הוא חסכון בזמן. צמיחה אנאורגנית מאפשרת לחברות להשיג יכולות חדשות ומשאבים בזמן קצר מזה אשר היה נדרש על מנת לפתח אותם באופן עצמאי ולפיכך להשיג צמיחה עסקית מוקדם יותר.

השגת צמיחה עסקית איתנה, כזו שנמשכת לאורך זמן, מושגת בדרך כלל כחלק מאסטרטגיית צמיחה מוגדרת אליה כל הארגון מחויב, באמצעות יישום משלוב של שניים או יותר מהדרכים המצוינות מעלה. אסטרטגיית צמיחה מסייעת לחברה לנתח את פוטנציאל הנכסים הקיימים, לבחון באופן מדויק את תמונת השוק והתחרות העדכנית והעתידית, מסייעת לזהות מגמות מרכזיות בתחומי הפעילות השונים בעולם ולאור אלו לקבוע את מנועי הצמיחה העתידיים של החברה.

תרבות וצמיחה עסקית

חלק נוסף מהותי ואינטגרלי מתהליכי צמיחה עסקית הוא ניהול שינוי, אתגר לכשעצמו הדורש מעבר מדרך הפעילות המוכרת, זו שהביאה את החברה לנקודה בה היא נמצאת, אל דרכים חדשות המקדמות צמיחה עסקית. בעידן הידוע בקצב שינויים גבוה, חברות מוכרחות להיות מסוגלות ליישום שינויים במהירות וללא תרבות ארגונית המאמצת שינויים, השגת הצמיחה העסקית מוטלת בספק. נכון, צמיחה עסקית, תלויה רבות באנשים שאמורים להוציא אותה אל הפועל, החל ממנהלי חברה ועד לאחרון העובדים. אלמלא התגייסותם ליישום שינויים ויתרה מכך ליזום שינויים, החברה צפויה לעמוד במקום.

לפגישת ייעוץ ראשונית, אנא השאירו את הפרטים במקום המיועד לכך מטה ואנו, בהד-און, נחזור אליכם בהקדם.

יישום אסטרטגיות

בתום חודשים של עבודה מאומצת על השולחן מונחת התוכנית האסטרטגית וחברי ההנהלה מוכנים להוביל הארגון לכבוש את יעדיו. השלב הבא – שלב יישום אסטרטגיות, או באנגלית שלב ה-execution, שלב בו מנהלי ועובדי הארגון מביאים לידי מימוש את התוכנית האסטרטגית, לאחר שתורגמה לסדרה של פעילויות ותוכניות עבודה מפורטות. כלומר, תהליך התכנון האסטרטגי הסתיים וכעת עומד הארגון על קו הזינוק, לקראת מרוץ – מרוץ מכשולים.

סיימנו לעצב את האסטרטגיה, מה הלאה? יישום אסטרטגיות אפקטיבי בארגון

על פי מחקרים שונים מהשנים האחרונות עולה נתון מפתיע לפיו, רק כ-20% מהארגונים מצליחים ביישום האסטרטגיות. תהליך יישום אסטרטגיות הוא תהליך של ניהול שינוי ארגוני – Change Management, אשר הצלחתו תלויה בעיקר בהנהגת הארגון. המנכ"ל וצוות ההנהלה הבכיר נדרשים להגדיר באופן מפורט את היוזמות האסטרטגיות בהן הארגון יתמקד, לפעול לתקשור האסטרטגיה באופן רציף לכל עובדי הארגון, לוודא שיתוף פעולה וסנכרון בין היחידות השונות, לבחון באופן קבוע את הצלחת יישום האסטרטגיה ולמעשה לנהל את השינוי.

על מנת לצלוח את שלב יישום האסטרטגיה ולעשות זאת באופן אפקטיבי יש לתת את הדעת לגבי מספר נושאים מרכזיים:

מבנה הארגון – Structure:  ארגון אשר שם לעצמו יעדי צמיחה ואינו מכין את התשתית לתמוך בה, סביר להניח כי יכשל. עיצוב המבנה הארגוני כך שיתמוך את יישום האסטרטגיה תוך ביצוע התאמות בפעילות של יחידות הארגון לשינויים הנדרשים והגדרת תחומי אחריות וסמכויות ברורים למנהלים, הנגזרים מהאסטרטגיה.

תקשור ושיתוף – Communicate & Share: במטרה לייצר שפה משותפת, מעורבות עובדים ואחדות מטרה בארגון ליישום האסטרטגיה, מנהיגי הארגון נדרשים למקד את המסרים האסטרטגים אותם יש לתקשר בכל שכבות הארגון, לאפיין את מהלכי השינוי ולשתף מנהלי ביניים ועובדים בצוותי חשיבה ובצוותי משימה רב תחומים.

נושאים מרכזיים נוספים בתהליך יישום אסטרטגיות

חלוקת משאבים – Allocate Resources: על מנת לתמוך את השינוי יש לבצע הקצאת משאבים חדשה התואמת את סדרי העדיפויות החדשים הנגזרים מהאסטרטגיה. שימור חלוקת המשאבים הקודמת בין היחידות והמנהלים משמרת את הסטטוס-קוו ויכולה לעכב ולעתים אף לחבל ביישום האסטרטגיה.

עיצוב תהליכים מחדש – Processes Design: תכנון מחדש / התאמה ברמת המיקרו של תהליכי העבודה מרכזיים תוך חיזוק ממשקי העבודה בין היחידות הארגוניות ליצירת שיתוף פעולה ולשיתוף בידע, כך שיתמכו ביישום אפקטיבי של האסטרטגיה ובהערכות ארגונית חדשה.

בקרה – Monitor: קיום פורומים ניהוליים עיתיים לבחינת יישום האסטרטגיה ולמעקב תכנון מול ביצוע. בתוך כך, הגדרת סט של יעדים ומדדי ביצוע (S'KPI) הניתנים לשינוי אשר יאפשרו לעובדים ולהנהלת הארגון לבחון את קצב ואיכות יישום האסטרטגיה בטווח הקצר ולהפיק תובנות איכותיות לגבי אופן היישום בטווח הזמן הבינוני (טווח זמן אשר יאפשר תגובה ניהולית לתיקון/ עדכון אופן יישום האסטרטגיה, במינימום נזקים).

לפנות למומחים ביישום אסטרטגיות

לחברת הד-און ניסיון של מעל 20 שנה בהובלת תהליכי יישום והטמעת אסטרטגיה בשוק הישראלי עבור לקוחות עסקיים בענפים שונים, במהלכם סייעה החברה לארגונים להתמודד בהצלחה במעבר משלב התכנון לשלב היישום האסטרטגי באופן אפקטיבי אשר תרם ליצירת מיקוד עסקי ומתווה פעולה ברור להנהלת החברה, סייע בחיזוק הזהות המיצובית מול השוק ,להגברת המודעות של קהלי היעד לסל הפתרונות ובא לידי ביטוי בגידול משמעותי בהכנסות החברה

אסטרטגיה ארגונית מצליחה

אדם חכם אמר כי ככל שמפסידים יותר כך מתחזקים יותר ומשתפרים יותר, האמנם? האם אפשר להשתפר עם ידע קיים? כאן בדיוק נכנסת אסטרטגיה ארגונית ומדברת על החיים האמיתיים. כפי שהבנתם, בחיים האלו, בכדי להשתפר ולנצח חשוב להשתמש בכלים הנכונים, אבל איך כל זה קשור לאסטרטגיה? במאמר שלפניכם, הד און יסייעו לכם להבין איך באמצעות תשתית נכונה תוכלו לאפשר לעסק/ ארגון/ מוצר שלכם לשמור על יציבותו בשוק רווי המתחרים.

אסטרטגיה ארגונית ועסק מצליח – העובדות המקשרות

  • אסטרטגיה – זה למעשה הסוד שיאפשר לעסק או למוצר שלכם לבצע את כל המהלכים המקדשים את המטרה. לא משנה אם זה שבר, לא משנה אם המציאות בשוק התחרותי גדולה מהרגיל – כשיש אסטרטגיה יש את הכלי החזק ביותר.
  • הידעתם? לא משנה עד כמה בעלי ארגון יפעילו מקצוענים מהעסק לתפעל את הארגון שלהם, כשיש לכם יועץ אסטרטגי, יש לכם כבר נקודות זכות על כל מתחרה אחר. לא מאמינים? שאלו את האנשים שמבינים כי בעת שינויי מזג אוויר צריכים להיות מוכנים לכל.
  • באמצעות האסטרטגיה ניתן למעשה לפתח את הארגון שלכם, להשאיר את ציבור הלקוחות שלכם נאמן ובו זמנית לעניין לקוחות סקרנים וחדשים. המערך התיעודי והפנים ארגוני אמר את דברו ועכשיו – אתם רק צריכים לממש את זה ולגלות את סוד ההצלחה של המתחרים שלכם.

 

איך להיכנס לזה נכון – אסטרטגיה להצלחה

בסיכומו של דבר, בכדי לייצר את השינוי המיוחל, לשמור על הקיים ולהאפיל בו זמנית על המתחרים שלכם, יהיה עליכם להזיז את הכלים הישנים לאחור. לצד ההבנה והקבלה של אסטרטגיה ארגונית יידרש מכם בו זמנית גם לדייק את החזון שלכם, ערכי הארגון, המבנה של העסק ועוד. כמו כן, תבדק גם  מיומנותם של העובדים ובו זמנית יכולתם האישית להתמודד עם המהלך החדש העומד לפניהם. מרגישים שמשהו לא עובד כבעבר? הגיע הזמן לייצר את השינוי ולשחרר את הקפאון שמקורו בבעיה הפנים ארגונית. בקרו באתר הבית של הד און ותנו לנו לחשב את מסלולכם מחדש.

 

יישום אסטרטגיות שיווקיות

העידן העכשווי מעיד על סביבה עסקית תחרותית המחייבת חדשנות ויצירתיות בלתי פוסקים. וכאן, בכדי להצליח, יישום אסטרטגיות שיווקיות הופך לפעולה חשובה. כאמור, עסק שרוצה לשגשג, להצליח, לבדל את עצמו, לא יוכל לוותר על שירותים אלו אשר מטרתם לקחת את המוצר או השירות שלכם למקום הגבוה ביותר ברשימת המתחרים. אז איך הלקוחות הסקרנים הופכים ללקוחות קונים? שאלה טובה ובדיוק עליה, אנחנו בהד און רוצים לדבר במאמר שלפניכם.

 

 

 

יישום אסטרטגיות – למה זה כל כך חשוב?

  • הסביבה התחרותית הולכת וגדלה ומסתמן כי היא הופכת דינאמית ומהווה לפחות סיבה אחת לשינוי. כל חברה שמכבדת את עצמה לא יכולה לוותר על שירות שכזה אשר מטרתו לייצר, לחדד וללמוד איך להשתכלל באמצעות הכלים המתאימים.
  • התקל את המתחרה – זו אמירה, אבל זה בהחלט יכול להשאיר אבק למתחרים שלכם. וזאת, אם רק תיישמו אסטרטגיית שיווק שמקורה בתכנון ממוקד של הארגון. כאן, היתרון הגדול קשור במציאת הפתרונות הטובים ביותר כמו גם היערכות נכונה לכל אתגר או שינוי שהמשק יביא.
  • הרבה עסקנים אחרים כבר הבינו את זה – בכדי להניע נכון מהלכים עסקיים בצורה רצינית חייבים בגוף שמבין ויכול לייצר את השינוי המיוחל. לזה קוראים הד און וכאן, אנחנו נכנסים לתמונה ומלמדים אתכם איך להתמודד עם כל השינויים והמהמורות העלולות להיווצר. הד און מתמחים במתן כל הייעוץ האסטרטגי תוך כדי ניווט נכון והבנת הארגון, המתחרים ובעיקר הלקוחות הקיימים והעתידיים להתווסף לכם.

 

להפוך את הרעיון למוצר מנצח בעזרת יישום אסטרטגיות נכונות

בסיכומו של דבר, הלקוחות שלכם נמצאים בכל מקום. השאלה היא איך אתם משכנעים אותם כי המוצר או השירות שלכם אכן יענה על הבעיה שנוצרה להם? כאן, יהיה עליכם לפגוש את הלקוחות בכל מקום אפשרי אבל בו זמנית – לנצל את 3 השניות הראשונות (חשיפה ראשונית) בכדי להעביר את הדברים שיגרמו להם להישאר! בקרו באתר הבית של הד און ותנו לעצמכם את האפשרות להיות חלק מנתוני שירות שלא מתפשרים על הצלחה! בסופו של דבר, מאחורי כל סיפור הצלחה קיים הליך בלתי מתפשר של יישום אסטרטגיות שיווקיות ושלא יגידו לכם אחרת!

אסטרטגיית צמיחה לעסק

בעת הדיון על אסטרטגיית צמיחה, ראוי לדבר על מערך שיווקי שמטרתו לגרום לארגון שלכם לצמוח ולשגשג. הליך זה מתרחש על פי הבנת נתחי שוק, הגדלת מכירות וכן, הרחבת פעילות נדרשת. לצורך העניין, אסטרטגיה זו הניתנת על ידי הד און ללקוחותיה הקבועים והחדשים מזהה באופן מדויק את קהל המטרה שלכם, את המוצרים, השירותים וכך גם את דרכי הפעולה הנכונים – והתוצאה? מיצוב שיווקי נכון, רווחים וכך גם רף מכירות גבוה יותר מתמיד.

 

חשיבותה של אסטרטגיית צמיחה

  • ללא גיבוש אסטרטגיה מתאימה והבנת האיומים והשינויים המוצבים על ידי השוק, ספק אם הארגון או המוצר שלכם ישרוד. לכל ארגון יש מגבלות וכך גם יכולות ולכן חשוב מאוד לבחור נותני שירות שיידעו לזהות את היתרון והחיסרון; היבטים אשר יסייעו למצב את העסק שלכם בראש הסולם וללא קשר למתחרים הרבים.
  • באמצעות הבנת ושימוש בכלי הקרוי אסטרטגיה – ניתן למפות את הסביבה החיצונית של הארגון וכך לזהות מגמות שוק ברורות. לצד זאת, ניתן לזהות איומים וכך גם להכיר את פועלו של המתחרה ולוגיקת השיווק שלו. חושבים שיהיה לכם זמן לעסוק בזה בעצמכם? מקצוענים ככל שתהיו – תמיד חשוב לראות את התמונה גם מחוצה לה וכאן נכנסים הד און לתמונה.
  • לרכז את כלל הממצאים, לדעת מה קורה מבפנים וכך גם מחוצה לארגון – זה חשוב משום שללא שלב זה, לא יהיה ניתן להבין מה חוזקותיו של הארגון ומה חולשותיו אל מול המתחרה "ואיומיו".

שינוי סולם עדיפויות הלקוח – אסטרטגיה שיווקית

בסיכומו של הדבר, זה לא משנה אם תבחרו לעשות זאת לבד או עם ייעוץ לענייני אסטרטגית צמיחה – גורמי ההצלחה שלכם מותנים בזיהוי המתחרים שלכם לפני הכול. חשוב ביותר לדעת ולתחזק תפיסות שיווקיות אשר ייקחו אחריות לכל פעולה ופעולה שתבחרו לבצע. לצד בניית תמהיל שיווקי והגדרת מדיניות המוצרים, ניתן יהיה לקדם את המוצרים וכך ליצור בידול ויתרון תחרותי אשר יהווה את המקור להצלחתכם העסקית.

לפרטים נוספים בקרו באתר הבית של הד און, כי העתיד שלכם חשוב לנו!

אסטרטגיה עסקית תחרותית

לא הייתה חברה המתמודדת עם זירה תחרותית מאוד. "אני לא מצליח למכור כבעבר" אלו היו טענותיו עד שהגענו לדבר אתו על אסטרטגיה עסקית. "יש לי יועצים, פרסום ואפילו יחצנות" אומר לנו א' ועדיין לא מבין את הנקודה החשובה. הוא לא יודע איך למרות כל מה שהוא עושה הוא עדיין לא מצליח "לגבור" על מתחריו ולהיות המועדף על הלקוחות הפוטנציאליים. נשמע לכם מוכר? רוצים לגרום ללקוחות הסקרנים להפוך ללקוחות קונים? להד און יש כמה דברים להגיד לכם בנושא.

אסטרטגיה עסקית או שחיקה ברווחיות?

  • אז א' כבר הבין, אחת מהטעויות הגדולות שלו היא לא לתת את מבטחו בתוכנית עסקית המבדלת את המוצר/ שירות שלו מכל השאר. במלחמה השיווקית הבלתי פוסקת, הוא לא מצליח לממש את האמירה "יש לי את אותו מוצר אבל השירות הוא אחר לגמרי". א' ממשיך להתמודד עם רגישות המחירים, עם התחרות ואחת הסיבות לכך גם קשורה להעדר הבידול – אם כן, במה הוא שונה מכל השאר? כאן, חלה חובת ההוכחה עליו ועל זה בדיוק מדברת האסטרטגיה השיווקית.
  • ניתן בהחלט להשאיר מאחור את השחיקה הרווחית אם רק יודעים, לבדל את המוצר/ השירות, לשפר את חווית הקנייה וכן, להשתמש בעת הצורך גם במחיר תחרותי.
  • הדבר הנוסף אותו לא ביצע א' קשור בשימור לקוחות. כפי שכבר צוין, השוק רווי מתחרים ודווקא כאן, בכדי שלא ייווצרו להם ביטולים – ראוי לשריין שימור שמעביר ללקוח החדש או הישן "אחריות מתמדת כלפיו".

הד און – להכיר את העסק שלך מקרוב

בסיכומו של דבר, כאשר מדברים על אסטרטגיה עסקית, מדברים על הכלי החזק ביותר בשוק העסקי הן בישראל והן בעולם. למעשה, ללא אסטרטגיה מכוונת, הכרת נתחי השוק, בידול ומיקוד, לא ניתן לגבור על המתחרים הרבים. התוכנית המכוונת של הד און תסייע לכם להבין למי אתם פונים, את דרכי הפעולה שלכם ובעיקר, לסייע לכם לשנות את מצבכם הפאסיבי ולגזור נתח שוק גבוה בזכות מצב אקטיבי תמידי! בקרו באתר הבית שלנו ותנו לנו להיות חלק מהשינוי בארגון.

תוכנית צמיחה עסקית

צמיחה עסקית הינה החלטה חשובה ביותר במטרה להשיג נתחי שוק עם מצוינות. כאמור, באמצעות שירות זה, לא רק שניתן להגדיל את המכירות אלא גם להרחיב את הפעילות ולבחור את הלקוחות שבדיוק הייתם צריכים ולא ידעתם למצוא. כעת, אתם מוזמנים לפנות אל הד און – החברה שיודעת להוביל תהליכים פורשת את ידיה ומסייעת לכם להשיג את המיצוב השיווקי אליו שאפתם. מחפשים נתח שוק עם פוטנציאל למצוינות? כל המידע במאמר שלפניכם.

צמיחה עסקית – לשלב את כל המרכיבים הנכונים

  • בכדי להשיג הצלחה עסקית, אי אפשר לפסוח על הפיתוח. זו עובדה ועיקרה תכנון, הובלה ובסופו של דבר יישום של הכול יחד. באמצעות אסטרטגיה ממוקדת וידועה מראש – ניתן לראות איך הצמיחה העסקית הזו משפרת ומייעלת את הארגון על כל המשתמע מכך.
  • הידעתם? בעידן בו הקדמה שולטת בכול, ליועצים האסטרטגיים שלכם יש את כל הכלים לסייע לכם להיות תמיד בתנועה. באמצעות היכולת שלכם להיות בתנועה מתמדת תניבו לא מעט שירותים ומוצרים עדכניים. וכך, תמציאו את עצמכם מחדש.
  • בין היתר, כאשר הפיתוח העסקי פוגש את הצמיחה העסקית, נוצר המתכון המשובח ביותר להכנסת שירותים ומוצרים – כמו גם שווקים חדשים ויעילים למערכת. כאשר הפיתוח פוגש את הליווי הצמוד, לרבות האסטרטגיה השיווקית המדויקת, הדברים יכולים להשתנות לבלתי היכר. כפי שהבנתם, כשיש תפיסת מכירות נכונה, יש גם צמיחה ושגשוג בארגון. שגשוג זה יביא בסופו של דבר לא רק לגידול המכירות אלא גם לשיפור התוצאות.

כששגשוג פוגש בהצלחה עסקית

אסטרטגיה שיווקית, אשר מטרתה צמיחה עסקית, מתחילה ונגמרת בבדיקת השוק, היעדים, הלקוחות וכן המטרות. כל זאת ועוד יודעים לעשות היטב בחברת הד און. הד און – מנתבים אתכם בזמן הנכון למקום הנכון תוך כדי איתור קהלי המטרה של הארגון, המוצרים והשירותים הטובים ביותר למיצוב שיווקי נכון. מרגישים שהארגון שלכם תקוע במקום? אולי הגיע לתת הזדמנות לגורמים שכבר הצליחו. בקרו באתר של הד און ותנו לנו לבצע את המשימות המורכבות – בסופן תשיגו גם אתם את יעדי הרווחים הנחשקים ביותר.

תחומי התמחות נוספים

פיתוח עסקי

פיתוח עסקי ושותפויות אסטרטגיות על מנת להבטיח צמיחה ויכולת איתנה להתמודד עם השינויים בסביבה העסקית, חברות מכל התחומים חייבות להשקיע משאבים ביצירת פעילויות בעלות מטרה אחת...

BCMS

BCMS היא חברה בינלאומית, מהמובילות בעולם בתחום המיזוגים והרכישות, המתמחה בייעוץ, הובלת עסקאות וליווי צמוד של בעלי חברות המעוניינים למכור את החברה שלהם או לצרף...

מיזוגים ורכישות (M&A)

בעלי חברות רבים עוסקים לעיתים קרובות בשאלת הדרך הנכונה להתפתחות החברה. הפתרון הנכון הוא עיצוב אסטרטגיית צמיחה מותאמת, אשר תבחן בצורה מעמיקה את השינויים בשוק,...

שיווק וקידום עסקים באינטרנט