השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    אסטרטגיה עסקית

    אסטרטגיה עסקית – שיווקית מעבר מהתנהלות פאסיבית להתנהלות אקטיבית

    לאחרונה, פנה למשרדנו מנהל בכיר ברשת קמעונאית מובילה בתחומה, חברה הפועלת בשוק תחרותי רווי מתחרים. המנהל שטח בפנינו את השלכות התעצמות התחרות בזירה התחרותית בה פועלת החברה שלו הגורמת להשקעה עתירת משאבים שמטרתה להביא את הלקוחות לסניפים ולשמר את העדפתם לרכישת מוצרים ברשת. התוצאה של פעילות זו עד כה היא שחיקת הרווחיות.

    מדובר בהנהלה מקצועית שאינה יושבת על המדוכה. הנהלת הרשת מתמקדת מדי יום במלחמה השיווקית, אך בסופו של דבר ההתמודדות בשוק לקוחות המאופיין ברגישות מחיר, תחרות רבה והיעדר בידול או יתרון תחרותי משפיעים על ביצועיה של החברה הנמצאים בירידה.

    השוק הישראלי הוא שוק קטן, סגור וריכוזי בהשוואה לשווקים גלובליים מפותחים. מצב זה מחייב חברות וארגונים ליצור ולשמר יתרון תחרותי לאורך זמן, באמצעות הצעת מוצר או שירות ייחודי, בחוויית הקניה, או במחיר תחרותי.

    חתירה מתמדת לשימור היתרון התחרותי מחייבת את הארגון לחשיפה וניתוח מקצועי שוטף של המגמות בתחום, בשוק ובזירה התחרותית בה פועלת הרשת. ובמקביל, חתירה להתחדשות מתמדת ולתפיסה ממוקדת לקוח המציפה עמדות וצרכים קיימים וחדשים בקרב קהלי היעד תוך כדי ניתוח הפערים הקיימים בין צרכי הלקוחות ותפיסת הפעילות הנוכחית של הרשת על ידם.

    אסטרטגיה עסקית-שיווקית מתמקדת בצמיחת הארגון באמצעות כיבוש נתחי שוק, הגדלת המכירות והרחבת הפעילות. האסטרטגיה העסקית-שיווקית מזהה באופן ברור את קהלי המטרה הקיימים ופוטנציאלים, את המוצרים והשירותים האסטרטגיים ואת דרכי הפעולה הנדרשות להשגת נתח השוק, מיצוב שיווקי ראוי, יעדי המכירות ויעדי הרווח.

    אין זה דבר פשוט לייצר DNA ארגוני המניע את הנהלת הארגון לחתירה לצמיחה מתמדת תוך דריכות ושימור יתרון תחרותי לאורך זמן. מעבר להתנהלות אקטיבית ולא פאסיבית באמצעות גיבוש אסטרטגיה עסקית-שיווקית ע"י משרד יעוץ מקצועי ומנוסה בשיתוף עם הנהלת הארגון מסייעת לייצר מיקוד של כל משאבי הארגון לטובת מטרות עסקיות ושיווקיות ברורות. המטרה היא לייצר פעילות במסגרת תכנית מקצועית סדורה שעל בסיסה כל הארגון פועל במשותף ומיישם את האסטרטגיה העסקית- שיווקית.

    פנייתו של המנהל הבכיר הובילה לביצועו של תהליך אסטרטגי מקיף במסגרתו זוהו החוזקות והיתרונות היחסיים של הרשת כמו גם הזדמנויות קיימות בתחום פעילותה ובתחומים משיקים. במסגרת התכנית, זוהו מנועי צמיחה חדשים ותחומים חדשים בהם החברה יכולה לממש את יתרונותיה היחסיים.

    בימים אלה, התכנית מיושמת בהצלחה רבה. תנועת קהל הקונים גדלה, התחזקו המודעות והמוניטין החיובי של הרשת, נבלמה השחיקה ברווחיות והרשת מראה צמיחה עסקית משמעותית לאורך מספר רבעונים רצופים.

    הילית בן-צבי קורן

    מנכ"ל ובעלים

    הד-און ניווט אסטרטגי עסקי ושיווקי

    קריאה מהירה

    אסטרטגיה עסקית פיננסית

    לפני שתוכלו להוביל את החברה שלכם לצמיחה איתנה ועקבית, עליכם להגדיר באופן ברור את היעדים והפעולות המשמעותיים ביותר לעסק, אותם תבצעו בטווח זמן הקצר, הבינוני והארוך.

    בבואנו לבחון את אפשרויות הצמיחה של החברה, שאלת המפתח איתה חברות רבות מתמודדות היא "מה עלינו לעשות על מנת להצליח בשוק בו אנו פועלים?". לשאלה זו אין תשובה פשוטה, זאת מאחר והתשובה כוללת בתוכה התייחסות למגוון אלמנטים עסקיים, תחרותיים, תפעולים ואנושיים של החברה, בנקודת זמן נתונה ובפרספקטיבה לעתיד.

    בעולם בו השינויים בסביבה העסקית תכופים וחוסר הוודאות גבוה, חברות חייבות לגבש מסגרת ברורה, גמישה ופשוטה של יעדים, פעולות ומדדים. אלו, יאפשרו למקבלי ההחלטות וליתר עובדי הארגון לפעול בוודאות יחסית בפעילות השוטפת, לבצע התאמות במהירות כאשר התנאים מחייבים ולהוביל את החברה אל יעדיה הרצויים. למידע נוסף בנושא אסטרטגיה עסקית, צרו עמנו קשר.

    אסטרטגיה עסקית, מתכנון ליישום

    אסטרטגיה עסקית היא מושג חדש יחסית אשר הופיע במחקרים אקדמאים רק באמצע שנות ה 60 של המאה הקודמת, אולם מאז קיבל פירושים רבים. ההגדרה המקובלת לאסטרטגיה עסקית היא: קובץ מהלכים ופעולות בהן עסק משתמש בכדי להשיג את יעדיו העסקיים, למשוך לקוחות, לייצר רווחים ולשפר ביצועים. האסטרטגיה העסקית מגדירה באופן ברור את המטרות והיעדים אליהם החברה שואפת ומשמשת כמדריך לפעולות אותן יש ליישם על מנת להשיג את אותן מטרות.

    אחד האתגרים הגדולים ביותר של מקבלי החלטות הוא לקבוע באיזו אסטרטגיה לבחור. כפי שמתואר בהמשך האפשרויות הן מרובות לכן, במקרים רבים ארגונים נוטים לייצר אסטרטגיות שונות ליחידות עסקיות שונות. חברה הפועלת לפי מספר אסטרטגיות שונות, מייצרת מצב אבסורדי של היעדר סנכרון, מורכבות ובעיקר חוסר יעילות.

    אסטרטגיה עסקית טובה מתחילה ראשית בחזון (בחלק מהארגונים יגדירו משימה). החזון מתאר במספר משפטים פשוטים "מדוע" החברה קיימת, מהי תכלית הפעילות ומהי הצעת הערך של החברה ללקוח בטווח הארוך. הגדרת החזון מאפשרת לכל עובדי החברה, גם בהיעדר אסטרטגיה עסקית ברורה, להבין את מטרתם הקולקטיבית, מה הם נדרשים לעשות ויתרה מכך, איך הם נדרשים לנהוג.

    לאור חזון מוגדר, ניתן לגבש אסטרטגיה עסקית לתאגיד הכוללת התייחסות להיבטי צמיחה, מודל עסקי ותפיסה תפעולית. את יעדי האסטרטגיה העסקית של החברה יוכלו מנהלי היחידות והאגפים השונים לתרגם לתוכנית המתאימה לתחום פעילותם, לדוגמה: תוכנית מכירות, שיווק, מיזוגים ורכישות, טכנולוגיה, חדשנות, תרבות ומשאבי אנוש, ניהול סיכונים וכדומה. בכך, לשמור על ביצוע אחיד ומסונכרן של יישום החזון והוצאה אל הפועל של יוזמות להשגת יעדי החברה.

     

    תהליך גיבוש אסטרטגיה עסקית אפקטיבית מורכב ממספר מרכיבים:

    • הגדרת חזון, ערכים ויעדים אסטרטגים עיקריים תוך ניסוח ברור של מטרות העל ותפיסת הפעילות של החברה
    • זיהוי לקוחות ומוצרים אסטרטגיים באמצעות הגדרה מדויקת של מגזרי השוק, קהלי הלקוחות העיקריים וקווי המוצרים והשירותים בהם תמקד החברה את עיקר המאמצים
    • גיבוש דרכי הפעולה האסטרטגיות תוך בחירת היוזמות למימוש האסטרטגיה ומדדי ההצלחה
    • בניית תוכניות עבודה ריאליות ומפורטות ליישום האסטרטגיה
    • תקשור האסטרטגיה בצורה ברורה לאורך ורוחב החברה

    אסטרטגיה עסקית – תהליך ממוקד ויעיל

    אנו בהד-און מתמחים בגיבוש, עיצוב ויישום של אסטרטגיה עסקית ותאגידית, בדגש על אסטרטגיות צמיחה שמטרתן השבחת ערך החברה. בתהליך ממוקד, צוות היועצים שלנו יגבש, יחד אתכם, אסטרטגיה עסקית אשר תסייע לחברה לייצר זהות מגובשת ומובחנת, תגדיר את מטרות החברה באופן קוהרנטי ותסמן בברור את כיווני ההתפתחות הרצויים ודרכי הפעולה הנדרשות ליישום האסטרטגיה.

    מאמרים נוספים

    שיווק וקידום עסקים באינטרנט