אסטרטגיה עסקית: לפני שתוכלו להוביל את החברה שלכם לצמיחה איתנה ועקבית, עליכם להגדיר באופן ברור את היעדים והפעולות המשמעותיים ביותר לעסק, אותם תבצעו בטווח זמן הקצר, הבינוני והארוך.
בבואנו לבחון את אפשרויות הצמיחה של החברה, שאלת המפתח איתה חברות רבות מתמודדות היא "מה עלינו לעשות על מנת להצליח בשוק בו אנו פועלים?".
לשאלה זו אין תשובה פשוטה, זאת מאחר והתשובה כוללת בתוכה התייחסות למגוון אלמנטים עסקיים, תחרותיים, תפעולים ואנושיים של החברה, בנקודת זמן נתונה ובפרספקטיבה לעתיד.
בעולם בו השינויים בסביבה העסקית תכופים וחוסר הוודאות גבוה, חברות חייבות לגבש מסגרת ברורה, גמישה ופשוטה של יעדים, פעולות ומדדים.
אלו, יאפשרו למקבלי ההחלטות וליתר עובדי הארגון לפעול בוודאות יחסית בפעילות השוטפת, לבצע התאמות במהירות כאשר התנאים מחייבים ולהוביל את החברה אל יעדיה הרצויים.
אסטרטגיה עסקית היא מושג חדש יחסית אשר הופיע במחקרים אקדמאים רק באמצע שנות ה 60 של המאה הקודמת, אולם מאז קיבל פירושים רבים.
ההגדרה המקובלת לאסטרטגיה עסקית היא: קובץ מהלכים ופעולות בהן עסק משתמש בכדי להשיג את יעדיו העסקיים, למשוך לקוחות, לייצר רווחים ולשפר ביצועים.
האסטרטגיה העסקית מגדירה באופן ברור את המטרות והיעדים אליהם החברה שואפת ומשמשת כמדריך לפעולות אותן יש ליישם על מנת להשיג את אותן מטרות.
אחד האתגרים הגדולים ביותר של מקבלי החלטות הוא לקבוע באיזו אסטרטגיה לבחור.
כפי שמתואר בהמשך האפשרויות הן מרובות לכן, במקרים רבים ארגונים נוטים לייצר אסטרטגיות שונות ליחידות עסקיות שונות.
חברה הפועלת לפי מספר אסטרטגיות שונות, מייצרת מצב אבסורדי של היעדר סנכרון, מורכבות ובעיקר חוסר יעילות.
אסטרטגיה עסקית טובה מתחילה ראשית בחזון (בחלק מהארגונים יגדירו משימה).
החזון מתאר במספר משפטים פשוטים "מדוע" החברה קיימת, מהי תכלית הפעילות ומהי הצעת הערך של החברה ללקוח בטווח הארוך.
הגדרת החזון מאפשרת לכל עובדי החברה, גם בהיעדר אסטרטגיה עסקית ברורה, להבין את מטרתם הקולקטיבית, מה הם נדרשים לעשות ויתרה מכך, איך הם נדרשים לנהוג.
לאור חזון מוגדר, ניתן לגבש אסטרטגיה עסקית לתאגיד הכוללת התייחסות להיבטי צמיחה, מודל עסקי ותפיסה תפעולית.
את יעדי האסטרטגיה העסקית של החברה יוכלו מנהלי היחידות והאגפים השונים לתרגם לתוכנית המתאימה לתחום פעילותם, לדוגמה: תוכנית מכירות, שיווק, מיזוגים ורכישות, טכנולוגיה, חדשנות, תרבות ומשאבי אנוש, ניהול סיכונים וכדומה.
בכך, לשמור על ביצוע אחיד ומסונכרן של יישום החזון והוצאה אל הפועל של יוזמות להשגת יעדי החברה.
תהליך גיבוש אסטרטגיה עסקית אפקטיבית מורכב ממספר מרכיבים:
- הגדרת חזון, ערכים ויעדים אסטרטגים עיקריים תוך ניסוח ברור של מטרות העל ותפיסת הפעילות של החברה
- זיהוי לקוחות ומוצרים אסטרטגיים באמצעות הגדרה מדויקת של מגזרי השוק, קהלי הלקוחות העיקריים וקווי המוצרים והשירותים בהם תמקד החברה את עיקר המאמצים
- גיבוש דרכי הפעולה האסטרטגיות תוך בחירת היוזמות למימוש האסטרטגיה ומדדי ההצלחה
- בניית תוכניות עבודה ריאליות ומפורטות ליישום האסטרטגיה
- תקשור האסטרטגיה בצורה ברורה לאורך ורוחב החברה
אנו בהד-און מתמחים בגיבוש, עיצוב ויישום של אסטרטגיה עסקית ותאגידית, בדגש על אסטרטגיות צמיחה שמטרתן השבחת ערך החברה.
בתהליך ממוקד, צוות היועצים שלנו יגבש, יחד אתכם, אסטרטגיה עסקית אשר תסייע לחברה לייצר זהות מגובשת ומובחנת, תגדיר את מטרות החברה באופן קוהרנטי ותסמן בברור את כיווני ההתפתחות הרצויים ודרכי הפעולה הנדרשות ליישום האסטרטגיה.
צרו איתנו קשר במספר: 03-6165757