השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

מיזוגים ורכישות (M&A)

בעלי חברות רבים עוסקים לעיתים קרובות בשאלת הדרך הנכונה להתפתחות החברה. הפתרון הנכון הוא עיצוב אסטרטגיית צמיחה מותאמת, אשר תבחן בצורה מעמיקה את השינויים בשוק, תאפיין את הצעת הערך של החברה ותגדיר במדויק את מנועי הצמיחה העתידים. חלופות הצמיחה משתנות ויכולות להיות מושגות באמצעות צמיחה אורגנית, כלומר צמיחה המבוססת על האמצעים והמשאבים הקיימים וצמיחה אנ-אורגנית, צמיחה המבוססת על עסקאות מיזוגים ורכישות (M&A) מסוגים שונים.

על מיזוגים ורכישות

עסקאות מיזוגים ורכישות הן אחת הדרכים הנפוצות והחשובות בישראל ובעולם לייצר גידול וצמיחה בקרב חברות. עם זאת, עבור אלו שאינם מיומנים בכך, עסקת מיזוגים ורכישות עלולה להיות מורכבת ורצופה במכשולים אשר עלולים להפוך עסקה מבטיחה לעסקה לא מוצלחת.

בשני העשורים האחרונים, הד-און ליוותה עשרות חברות מתעשיות שונות בתהליכי מיזוגים ורכישות הן מהצד הרוכש (Buy-Side) או מהצד המוכר (Sell-Side), בישראל ובעולם. לצד חברת האחות BCMS ישראל, שהיא חלק מרשת BCMS העולמית (שזה שנים רבות ממוקמת במקום ראשון בעולם במספר עסקאות Sell-Side), לקוחותינו נהנים מראש שקט בתהליך ממוקד ויעיל המנוהל מקצה לקצה על ידי צוות מומחים המוכשר לטפל בכל היבטי תהליך המיזוגים והרכישות.

מיזוגים ורכישות – שיטת העבודה הייחודית של הד-און

שיטת העבודה הייחודית שלנו מאפשרת לבעלי חברות להמשיך לתת את מלא תשומת הלב לחברה ולפעילות השוטפת, בעוד שאנו, בתיאום מלא ובשקיפות, פועלים לאיתור רוכשים פוטנציאלים או חברות מטרה מתאימות, מגבשים עסקאות בתנאים הנכונים ביותר ודואגים להפקת הערך המקסימלי עבור לקוחותינו.

שלב א' – גיבוש אסטרטגיית רכישת/מכירת חברות

  • לימוד מעמיק של החברה ופעילותה
  • גיבוש אסטרטגיית מיזוגים ורכישות
  • גיבוש קריטריונים לרכישה / מכירה / שותפות אסטרטגית
  • הגדרת יעדים ודרכי פעולה

שלב ב' – מיפוי השוק ואיתור חברות מתאימות

  • מיפוי שווקי היעד
  • ניתוח ממשקים וסינרגיות
  • הכנת חומרים שיווקיים ותוכנית עסקית
  • איתור חברות פוטנציאליות

שלב ג' – פנייה וזיהוי חברות מתאימות

  • מיקוד ותיעדוף רשימת החברות המועמדות
  • פנייה יזומה לבחינת התכנות
  • פגישה ראשונית וחתימה על NDA
  • ניתוח כדאיות ההתקשרות לעסקת מיזוגים ורכישות
  • הצגת מסקנות והמלצות

שלב ד' – יעוץ ליווי העסקאות

  • ליווי התהליך וגיבוש העסקה עד לחתימה
  • ביצוע הערכת שווי וגיבוש מתווה לעסקה כולל במסגרת מזכר הבנות
  • יעוץ, ליווי וסיוע בהובלת המו"מ
  • ליווי ביצועDue Diligence
  • ליווי וסיוע לעורכי הדין ורואי החשבון

לפגישת ייעוץ ראשונית, אנא השאירו את הפרטים במקום המיועד לכך מטה ונחזור אליכם בהקדם.

קריאה מהירה

מכירת עסק

מכירת עסק, מהלך שמרבית בעלי העסקים הפרטיים כנראה יעשו רק פעם אחת בחייהם. מכירת העסק היא מסוג התהליכים המורכבים ביותר שיש וכוללת מספר רב של משתנים אשר יכולים להוביל להצלחה או כישלון. בכדי להתמודד עם המורכבות הקיימת בעסקאות מכירה, להלן חמישה כללי יסוד שחשוב שכל בעל עסק ייקח בחשבון אם הוא שוקל למכור את העסק שלו במוקדם או במאוחר.  למידע נוסף בנושא זה, מוזמנים ליצור קשר עם הד-און.

הכנה מראש לקראת מכירת עסק

להכנה מקצועית של העסק מבעוד מועד למכירה ולניהול נכון של תהליך העברת השליטה והניהול לרוכש, יש השפעה מכרעת על הסיכוי להשגת עסקה בשווי מקסימלי. למרות שהצורך בהכנה מקצועית ונכונה של התהליך מראש הוא ברור ומובן, עדין רבים מבעלי העסקים לא מצליחים לעשות זאת. מדוע? כמו תמיד 'הדחוף' גובר על 'החשוב' והעיסוק בעניינים השוטפים דוחק הצידה עיסוק בהכנת העסק למכירה. יותר מזה, לרוב בעלי העסקים אין ידע וניסיון מוקדם בהכנת העסק למכירה ולכן הם פאסיביים בטיפול שלהם בנושא. תכנית ההכנה למכירת עסק שונה בין ארגון לארגון, זאת מכיוון שהיא חייבת להיות מותאמת למאפיינים הספציפיים של העסק ושל בעלי המניות. הכנה מקצועית מקדימה תאפשר זיהוי מוקדם של פערים וחסמים בהם יש לטפל, וזיהוי נכון של הזדמנויות שאותם יש לממש לפני היציאה לתהליך מכירת העסק.

מכירת עסק – תשומת לב לעובדים

אמירה מפורסמת בה משתמשים רבים מבעלי העסקים היא: 'העובדים הם הנכס החשוב ביותר בחברה שלנו'. האם כל בעלי העסקים אכן מיישמים תפיסה זו בתהליך מכירת העסק? למחויבות העובדים לעסק, ובעיקר כאשר מדובר בצוות הניהולי ובאנשי המפתח, השפעה מכרעת לא רק על האפשרות להשגת שווי מקסימלי בעת מכירת העסק אלא בכלל על הסיכויים למימוש המכירה. במידה וצוות העובדים שלך אינו מחויב ואינו מחובר למטרות הארגון ויעדיו, קיים סיכוי גבוה שהרוכש הפוטנציאלי יזהה זאת והדבר יצנן את התלהבותו לביצוע העסקה. ארגונים שלא דואגים לעובדיהם, בעלי תרבות ארגונית רעילה ורווים בפוליטיקה אינם אטרקטיביים בשוק ולעולם לא יצליחו להגיע לשווי מקסימלי.

הפרדה בין הנכסים האישיים שלך לבין העסק בתהליך מכירת עסק

ביזור מקורות הכנסה מסייע להקטנת הסיכון העסקי ולמרות שאמירה זו ברורה לרבים מבעלי העסקים, אלו עדיין משתמשים בעסק כפלטפורמה לריכוז נכסים בעלי גוון פרטי. בעלי עסקים שלאורך שנים משקיעים חלק מהרווחים מהעסק בתחומים כמו נדל"ן, תיקי השקעות, קופות חסכון וכו' מגינים על עצמם מפני הסיכון העסקי שקיים ומבטיחים שאף במקרים של חדלון, הם עדיין ישמרו על חוסן פיננסי אישי באמצעות מקורות פרנסה אלטרנטיביים.  ביזור חלק מהמשאבים הפיננסיים מחוץ לעסק מבטיח גם מרחב אפשרויות כאשר יגיע העת למכירת העסק. בעלי חברות שלאורך שנים חסכו סכומים משמעותיים מחוץ לעסק יכולים להרשות לעצמם, במידת ויהיו מעוניינים בכך, למכור את העסק לבן משפחה או לאחד מהמנהלים בסכום נמוך משמעותית מזה שאפשר לקבל עבור העסק בשוק.

מכירת עסק – חשיבות ה'כימיה' עם הרוכש הפוטנציאלי של החברה שלך

מרבית בעלי העסקים מעוניינים למצוא שותף אסטרטגי מתאים או למכור את העסק לרוכש מתאים. בעוד שהתנאים הכספיים של העסקה חשובים מאד, אין להקל ראש בחשיבות ה'כימיה' בינך ובין הרוכש או השותף האסטרטגי, כאינדיקטור חשוב להצלחת העסקה. בהמשך לנקודה הקודמת, תרבות ארגונית היא דבר לא מוחשי שיש לו חשיבות מכרעת גם לקונה וגם למוכר, יש לבחון את הנושא בקפידה כאשר מתקדמים לקראת סגירת עסקה. איך תוכל לבחון זאת כאשר אתה מוכר את העסק שלך או מצרף שותף אסטרטגי? עקוב מקרוב אחר ההתנהגות של הרוכש הפוטנציאלי במסגרת המו"מ, בפגישות ובשיחות הטלפון. ובנוסף, הקפד לבצע ביקור במשרדי הרוכש הפוטנציאלי, תוכל לחוש שם באווירה הארגונית, בדרך בה העובדים מתקשרים אחד עם השני, באנרגיה שיש באוויר… מהר מאד תבין האם יש 'כימיה' בינך והעסק שלך ובין הרוכש הפוטנציאלי.

חשיפת המידע הרלוונטי לפני שלב בדיקת הנאותות בתהליך מכירת עסק

סיימת בהצלחה את המו"מ עם הרוכש הפוטנציאלי, חתמתם על מסמך עקרונות ואתה בדרך להשלמת העסקה, נשאר רק השלב של ביצוע בדיקת נאותות על ידי הרוכש.  בדיקת הנאותות נועדה לאפשר לרוכש לבחון את מידת נכונות המידע שנמסר לו על ידי המוכר בשלבים השונים של המו"מ ולבחון האם יש נושאים רלוונטיים נוספים שלא נחשפו בפניו במסגרת המו"מ.  אחת מהבעיות הקשות ביותר המתעוררות במסגרת בדיקת הנאותות היא חשיפת מידע שלא נמסר במסגרת המו"מ. מידע לגבי תביעה משפטית, בעיות עם מס הכנסה, מחלוקת מהותית עם לקוח לגבי תשלום חוב וכו' שנחשף על ידי נציגי הרוכש בתהליך בדיקת הנאותות ולא דווחו במהלך המו"מ תביא לערעור האמון שנתן הרוכש במוכר ולעיתים אף לביטול העסקה.

מכירת עסקים פעילים

בעלי חברות רבים מתחבטים בשאלה לגבי העיתוי המתאים למכירת העסק שלהם. לשאלה זו ישנן תשובות אפשריות רבות, חלקן אובייקטיביות ונכונות לגבי כל חברה וחלקן סובייקטיביות, הנכונות אך ורק עבור המצב הספציפי של בעל חברה מסוימת. במידה ואת או אתה בעלים של עסק פעיל ואתם שוקלים למכור אותו מתישהו בעתיד, כדאי שתיקחו בחשבון מספר פרמטרים ודרכי התנהגות שיאפשרו לכם לקבל שווי מקסימלי במועד בו תבחרו לבצע את העסקה. הבנה מעמיקה של פרמטרים אלה תסייע לכם לקבל החלטה נכונה לגבי המועד המתאים: האם למכור עכשיו או להתחיל בתהליך של השבחה שיוביל לכך שמכירת החברה שתתבצע בעתיד תהיה בשווי גבוה באופן משמעותי מהשווי של החברה שלכם כיום. למידע נוסף על מכירת עסקים פעילים, צרו קשר עם הד-און.

מכירת עסקים פעילים: השבחה ואז מכירה

נטייתם הטבעית של בעלי חברות רבים היא להשקיע את מירב זמנם בשגרת הפעילות ונותנים פחות תשומת לב לפעילות אשר יביאו להשבחה ובידול העסק, נושאים מהותיים בעת מכירת העסק. במכירת עסקים פעילים הרוכש האידיאלי יבחן את העסקה בעיקר בהיבטי ערך עתידי, פוטנציאל הצמיחה של העסק שלו כתוצאה מרכישת החברה שלכם ואטרקטיביות החברה שלכם ביחס למתחרים דומים בשוק. לדוגמה רוכשים עתידיים יכולים לבחון עסקים פעילים בסינרגיות כגון השלמת שרשת הייצור, טכנולוגיות חדשות, מומחיות וידע ייחודי, נתח שוק ועוד.

מכירת עסקים פעילים – תהליך ההשבחה 

תהליך ההשבחה שהחברה שלכם צריכה לעבור על מנת להיות אטרקטיבית בעיני רוכשים פוטנציאליים כולל טיפול במספר רב של נושאים, חלקם מוחלטים (כלומר יש או אין) וחלקם יחסיים (כלומר, כיוון המגמה). ישנם נושאים רבים בהם ראוי ואפשר לטפל במסגרת תהליך ההשבחה, להלן מספר דוגמאות נפוצות: צוות ניהולי ממשיך – הבטחת קיומו של צוות ניהולי, בעל יכולות וניסיון, שינהל ויוביל את החברה לאחר שבעליה ימכור אותה, ביזור לקוחות / מוצרים / שירותים – הבטחת חוסר תלות בלקוח, מוצר או שירות בודד, בדרך כלל נתפס כאחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר בעיני רוכשים פוטנציאליים, רווחיות סבירה ביחס למקובל בענף – רוכש מיומן יבחן תמיד מהי רווחיות החברה שלך ביחס למקובל בענף בו אתה פועל. כאמור, אלה הן דוגמאות כלליות מעטות לתהליכי השבחה אפשריים. כל בעל עסק פעיל צריך לאתר ולטפל בנושאים הרלוונטיים לענף בו הוא פועל באופן כללי ולחברה שלו באופן ספציפי.

למידע נוסף אודות מכירת עסקים פעילים

במידה והזמן לא דוחק ויש לכם את האפשרות להשביח את החברה לפני המכירה שלה, קחו בחשבון שינוי מהותי בדרך ההתנהגות שלכם בתקופה הקרובה. קרוב לוודאי שעד היום פעלתם, במודע או שלא במודע, משיקולים של בעל חברה פרטית, שיקולים הממוקדים בכך שהחברה תשרת באופן מקסימלי את הצרכים שלכם. מהיום, לאחר שקיבלתם החלטה למכור את החברה, השיקולים יהיו אחרים לגמרי וממוקדים ביצירת ערך ובמיקסום שווי החברה, בעיני הרוכש העתידי. בעלי חברות רבים המעוניינים למכור את החברה שלהם או לצרף שותף אסטרטגי פונים אלינו ושואלים האם החברה שלהם, במצבה הנוכחי, יכולה לצפות לעסקה בשווי מקסימלי. אנו מציעים לרבים מהם להיפגש עם אחד היועצים המומחים שלנו לפגישה לא מחייבת, במסגרתה נקבל מידע נוסף לגבי החברה ונבחן באופן מקצועי יחד עם בעל החברה מהו המהלך הנכון ביותר עבורו: למכור עכשיו או להשביח ואז למכור.

מיזוג חברות

למעלה משמונים אחוז מעסקאות מיזוג חברות לא עומדות בציפיות החברות המתמזגות. ישנו מכלול סיבות מדוע דבר זה קורה וכמעט כולן נובעות מסיבה עיקרית אחת – הכנה לקויה של העסקה.

רוב בעלי המניות של החברות מתמקדים בהיבטי השווי של כל אחת מהחברות המתמזגות ולא בתהליך המיזוג עצמו. בעוד שתהליך קביעת שווי חברה לצורך מיזוג הוא פשוט יחסית ומבוצע באמצעות היוון תזרים מזומנים עתידי (DCF) או חישוב מכפילי רווח או מכירות, הרי שתהליך מיזוג חברות הוא מורכב הרבה יותר ומצריך התמודדות עם נושאים רבים בחברות המתמזגות.

מיזוג חברות – איפה מתחילים?

השאלה הראשונה במיזוג חברות היא מה רוכשים? או מה ממזגים (למעשה כל עסקת מיזוג היא בסופו של דבר חברה אחת שרוכשת חברה שנייה)? על פניו התשובה צריכה להיות פשוטה אבל היא מאד מורכבת. מיקוד של החברה הרוכשת בנכסים הקיימים בחברה הנרכשת יסייע בהבנה של הנכסים החשובים והדרכים לשמר אותם ביום שאחרי העסקה.

מיזוג חברות כולל בדרך כלל רכישה של חלק או כל הנכסים הבאים:

  • מוניטין
  • אנשים
  • תרבות ארגונית
  • אמצעי ייצור
  • ידע וקניין רוחני
  • טכנולוגיה
  • לקוחות
  • נתח שוק
  • חסמי כניסה שונים (כגון אישורים לפעילות)
  • כוח מיקוח
  • שירותים לוגיסטיים

נכסים אלו יכולים להיות מוחשיים או לא מוחשיים אך חלקם יכול להיעלם או להישחק לאחר ביצוע עסקת מיזוג אם אין תכנית מסודרת כיצד משמרים אותם. במקרה כזה לא משנה אם הנכסים נרכשו במחיר גבוה או נמוך, המיזוג בסופו של דבר יכשל.

לתכנן מראש תהליך מיזוג חברות

תכנון מוקדם מחייב אפיון מקדים של הנכסים המהותיים להמשך צמיחת הפעילות המשותפת, הן בחברה הרוכשת והן בחברה הנרכשת. בחינה מעמיקה של הנכסים מאפשרת להעריך את הסינרגיות שייווצרו ממיזוג החברות. בחינת כל נכס ונכס מעלה שאלות המצריכות תשובות. לדוגמה בסעיף המוניטין צריך לבדוק לאילו מהחברות מוניטין חזק ומשמעותי יותר והאם חלק מהמוניטין ייעלם כתוצאה מהמיזוג או להפך, מוניטין שתי החברות יתחזק.

סינרגיות בתהליך מיזוג חברות

כל עסקה מוצלחת של מיזוג חברות מבוססת על סינרגיות, בין אם הן תפעוליות ובין אם הן שיווקיות. ברוב המקרים מנהלים נוטים להעריך הערכת יתר את הסינרגיות החיוביות והערכת חסר את הסינרגיות השליליות. הטיה נוספת שקיימת בעסקאות מיזוג היא העדפה של הנכסים בחברה הרוכשת על אף שייתכן כי הנכסים בחברה הנרכשת טובים יותר.

ניהול זמן נכון בתהליך מיזוג חברות

מימד חשוב נוסף הינו מימד הזמן. כל תהליך מיזוג חברות מצריך משאבים ארגוניים כבדים של זמן ניהולי וכסף. לאורך ציר הזמן משאבים אלה מצטברים אך התועלות המצופות מתמהמהות להגיע. חברות רבות מתכננות להגיע תוך פרק זמן מסוים למצב שבו עסקת המיזוג תהפוך ל-Accretive (כלומר, תתחיל לייצר רווח עודף לחברה הרוכשת). ניהול נכון של התהליך, הן בצד התפעולי והן בצד החשבונאי, יכולים להביא לנקודה זו בזמן קצר יותר. עמידה ביעד שכזה נותנת רוח גבית עצומה לארגון ומעודדת אותו להמשיך ולהפיק מהמיזוג את המיטב. כאשר לא עומדים ביעדים אלה, המיזוג עשוי להיתפס ככישלון והדבר משליך על סיכויי ההצלחה של המשך הפעילות הממוזגת.

לפנות למומחים בתחום מיזוג חברות

בעלי חברות רבים עוסקים לעיתים קרובות בשאלת הדרך הנכונה להתפתחות החברה. הפתרון הנכון הוא עיצוב אסטרטגיית צמיחה מותאמת, אשר תבחן בצורה מעמיקה את השינויים בשוק, תאפיין את הצעת הערך של החברה ותגדיר במדויק את מנועי הצמיחה העתידים. חלופות הצמיחה משתנות ויכולות להיות מושגות באמצעות צמיחה אורגנית, כלומר צמיחה המבוססת על האמצעים והמשאבים הקיימים וצמיחה אנ-אורגנית, צמיחה המבוססת על עסקאות מיזוגים ורכישות (M&A) מסוגים שונים.

רצוי מאד שמנהלי חברות העומדות בפני מיזוג מהותי, יסתייעו ביועצים מנוסים שביצעו תהליכים כאלו בעבר. אין תחליף לידע שנרכש באמצעות ניסיון על מנת להתמודד בצורה אפקטיבית בחוסר הוודאות שקיים בכל תהליך של מיזוג. אנו, בחברת הד-און, נשמח לסייע לכם.

מכירת חברה

איך אנחנו יודעים מהו הזמן הנכון למכירת החברה? ההחלטה על מכירת חברה נובעת בדרך כלל משילוב של נסיבות עסקיות ונסיבות אישיות, הייחודיות לכל בעל חברה. הבנה מעמיקה של הנסיבות אשר הביאו אותך לשקול את מכירת החברה יכולה לסייע לך בהשגת העסקה טובה ביותר עבורך, בזמן המתאים.

מכירת חברה – עשרה סימנים לכך שזה הזמן למכירת החברה שלך

חברת הייעוץ BCMS המתמחה בהובלת וליווי תהליכי מיזוגים ורכישות, ניתחה את הנושאים והנסיבות הנפוצים ביותר בקרב לקוחותיה אשר מכרו את החברה שלהם, במטרה לסייע לך להבין האם הגיע הזמן למכור גם את החברה שלך.

שים לב ובדוק האם אחד או יותר מהסימנים הבאים רלוונטי גם עבורך.

1. אתה מוכן לצאת לפנסיה

הסיבה הנפוצה בעולם למכירת חברה והמוטיבציה העיקרית של למעלה מ- 40% מבעלי החברות הפרטיות שנמכרו. אתה מרגיש שאתה מתקרב לסיום תקופת העבודה שלך ויש לך רצון להמיר את השנים הארוכות של עבודה קשה בחיים נוחים יותר. למען האמת, רוב בעלי החברות שמכרו את החברה שלהם בגלל שרצו לצאת לפנסיה היו יכולים לעבוד עוד מספר שנים אך חלקם כבר היו תשושים מעבודה או סבלו מבעיה רפואית.

2. אתה חש שאין איזון נכון בין העבודה לחיים

התחייבויות משפחתיות, גירושין, תכנית לעבור דירה או פשוט השאיפה ליצור איזון בין הזמן המושקע בעבודה והזמן המושקע בנושאים חשובים אחרים הן סיבות למכירת חברה בכשליש מהעסקאות.  במקרים כאלה, סדרי העדיפויות משתנים וניהול העסק כבר אינו בעדיפות ראשונה, כפי שהיה במשך שנים רבות.

3. לעיתים קרובות, אתה מרגיש מותש ולחוץ

שבוע העבודה של רוב בעלי החברות מתמשך ברוב המקרים 60 שעות ואף יותר. זה לא פלא שלאורך זמן שעות עבודה ארוכות ועיסוק מתמיד בבעיות ניהוליות ואתגרים עסקיים מייצרים אצל בעל חברה תחושה של אובדן אנרגיה, עייפות, קוצר רוח, חוסר במיקוד ולחץ. מעבר לפגיעה הברורה בתפקוד החברה בנסיבות אלה, יש חשש גדול שמצב מתמשך זה יגרום לבעיות בריאות לא פשוטות.

4. אתה מעדיף יזמות על פני ניהול שוטף

רוב בעלי החברות שהקימו את העסק שלהם הם אנשים בעלי אופי יזמי. אך במציאות, ככל שהעסק צומח ומתפתח, בעל החברה עוסק פחות ביזמות ויותר במשימות ניהול שוטפות הקשורות באדמיניסטרציה, ביורוקרטיה, ניהול כספים, ניהול כוח אדם, מעקב על הביצועים ועוד. הפעילות היזמית המאופיינת באינטואיציה, לקיחת סיכונים ויצירתיות נדחקת הצידה וניהול מסודר של נושאים רבים, בחלקם הגדול חוזרים על עצמם שוב ושוב, תופס את רוב זמנך.

5. צמיחה לשווקים הבינלאומיים נראית לך יקרה מאד

מתחילת הדרך פעילותה של החברה התמקדה בשוק המקומי, ולאחר שנים רבות של עבודה מאומצת החברה צמחה עד כדי מיצוי הפוטנציאל שיש לה בישראל. המשך הצמיחה יכול בהחלט להתאפשר בשווקים הבינלאומיים אך הדבר מחייב התמודדות באתגרים לא פשוטים: עמידה בתקנים בינלאומיים, רישום סימני מסחר ופטנטים, השקעה משמעותית בהקמת מערכי שיווק ומכירה, יצירת הגנות לשינויים בשערי מטבע ועוד. יתכן שהדבר הנכון לעשות בשלב זה הוא למכור את החברה לגוף בעל פריסה בינלאומית רחבה שידע לבצע צמיחה בינלאומית מהירה על בסיס התשתית הקיימת שיש לו.

6. לקיחת סיכונים פיננסיים היא כבר לא בשבילך

המוטיבציה העיקרית של כ- 10% מבעלי החברות הייתה הימנעות מלקיחת סיכונים פיננסיים אישיים נוספים על אלה הקיימים. כאשר החברה צומחת נדרש גיוס של משאבים פיננסיים למימון השקעות וגידול בהון החוזר, זוהי נקודת זמן טבעית בה בעל החברה שוקל להעביר את הסיכונים למישהו אחר באמצעות מכירת החברה או צירוף שותף אסטרטגי.

7. העסק שלך הפסיק לצמוח

לאחר מספר שנים של צמיחה בהכנסות וברווחים מגיעה לפתע שנה בה הצמיחה נבלמת, המכירות לא גדלות והמרווחים נשחקים. במצב שכזה רוב בעלי העסקים יבחנו מה עליהם לעשות על מנת להחזיר את מגמת הצמיחה, בדרך כלל באמצעות השקעה נוספת שתמומן באמצעות הלוואה מבנק או ויתור על משיכת דיווידנד. ישנה כמובן אפשרות נוספת, לשקול ברצינות למכור את החברה ולהעביר את משימת המשך הצמיחה למישהו אחר.

8. אתה מתחיל לקבל פניות מרוכשים פוטנציאליים

חברות גדולות וגופי השקעה כגון קרנות פרייבט אקוויטי אינן ממתינות שיפנו אליהם בהצעות רכישה והן פונות בעצמן לחברות שנראות להן מעניינות. כאשר אתה מקבל פנייה אחת או יותר, סימן שהחברה שלך נראית מעניינת ועליך לשקול ברצינות כניסה לתהליך של מכירת החברה, כל עוד יש לגופים שונים בשוק עניין בחברה. לעיתוי יש השפעה מכריעה על השתלשלות העניינים. יתכן שכעת אתה מעדיף להמתין ועדיין לא למכור, אך מי מבטיח לך שכאשר תרצה למכור תמצא גופים שיהיו מעוניינים לרכוש?

9. קיימים חילוקי דעות בין בעלי המניות

מערכות יחסים בין בעלי מניות הן עניין רגיש. לעיתים מתגלעים חילוקי דעות מהותיים בין בעלי המניות לגבי האסטרטגיה, דרכי הפעולה או הניהול השוטף של החברה. אחת הדרכים הפשוטות לפתרון מחלוקות אלה היא מכירת החברה לגוף שלישי ועל ידי כך להימנע מהדרדרות במצב החברה כתוצאה מאי-הסכמות בין בעלי המניות.

10. אתה רוצה להתחיל עסק חדש

ישנם לא מעט בעלי חברות שיש להם עסקים נוספים, או שיש להם רעיון להקים עסק חדש. לעיתים בעל חברה מזהה הזדמנות גדולה עבורו בעסק אחר שבבעלותו או בעסק חדש שברצונו להקים ועל מנת לממש הזדמנות זו עליו למכור את החברה הקיימת. מכירת החברה הפעילה תאפשר פינוי זמן לעסק החדש ומימון הפעילות החדשה באמצעות הכספים שיתקבלו ממכירת החברה.

מכירת חברה – להגיע לתוצאה המיטבית

אנו בהד-און, נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם להשיג את התוצאה המיטבית. לפגישת ייעוץ ראשונית, אנא השאירו את הפרטים במקום המיועד לכך מטה ונחזור אליכם בהקדם.

תחומי התמחות נוספים

פיתוח עסקי

פיתוח עסקי ושותפויות אסטרטגיות על מנת להבטיח צמיחה ויכולת איתנה להתמודד עם השינויים בסביבה העסקית, חברות מכל התחומים חייבות להשקיע משאבים ביצירת פעילויות בעלות מטרה אחת...

BCMS

BCMS היא חברה בינלאומית, מהמובילות בעולם בתחום המיזוגים והרכישות, המתמחה בייעוץ, הובלת עסקאות וליווי צמוד של בעלי חברות המעוניינים למכור את החברה שלהם או לצרף...

אסטרטגיות צמיחה

תהליך צמיחה של חברה, הינו אחד האתגרים המרכזיים של הנהלת חברה והעומד בראשה. שאלות כמו: מהו פוטנציאל הצמיחה, מה כיווני הצמיחה האפשריים, מהם מנועי הצמיחה...

שיווק וקידום עסקים באינטרנט