השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

אסטרטגיות צמיחה

תהליך צמיחה של חברה, הינו אחד האתגרים המרכזיים של הנהלת חברה והעומד בראשה. שאלות כמו: מהו פוטנציאל הצמיחה, מה כיווני הצמיחה האפשריים, מהם מנועי הצמיחה הנכונים, באיזה קצב והאם העיתוי מתאים בהיבטים עסקיים, שיווקיים וארגוניים הינם שאלות מהותיות העולות בתהליך גיבוש אסטרטגיית צמיחה לארגון. למידע נוסף, צרו עמנו קשר.

על אסטרטגיית צמיחה

אסטרטגיית צמיחה יכולה להיות אורגנית כלומר, צמיחה המבוססת על המשאבים הקיימים של הארגון ומתמקדת בכיבוש נתחי שוק נוספים או הגדלת הפעילות באמצעות הרחבת המענה של המוצרים או השירותים. אסטרטגיית צמיחה יכולה להיות אנאורגנית כלומר, צמיחה המבוססת על רכישת יכולות/טכנולוגיות/משאבים של צד שלישי. בנוסף אסטרטגיית הצמיחה של הארגון יכולה להיות מבוססת על שילוב של אסטרטגיית צמיחה אורגנית ואנאורגנית.

אנחנו בהד-און מתמחים בגיבוש אסטרטגיות צמיחה ריאליות וברות יישום המבוססות על ניתוח מעמיק של הפוטנציאל העסקי בתחומי הפעילות הקיימים והפוטנציאליים, זיהוי מגמות השוק, איפיון פעילות המתחרים, ניתוח מעמיק של תפיסת המיצוב של החברה ושל המוצרים/שירותים בעיני הלקוחות והצרכנים הקיימים והפוטנציאליים, יחד עם ניתוח שיקולי בחירה ועמדות של הלקוחות ביחס לחברה ולמתחרותיה. במקביל אנו מבצעים ניתוח מעמיק של הארגון לזיהוי נקודות חוזקה וחולשה, איתור יכולות ליבה קיימות וחסרות וניתוח הביצועים העסקיים, השיווקיים והתפעוליים.

במסגרת גיבוש אסטרטגיית הצמיחה, מתבצע מיפוי וריכוז של כל הממצאים משלב האבחון על מנת לייצר תמונה ברורה ומוסכמת של הנהלת החברה לגבי החולשות והאיומים שעל הארגון לטפל בהן במסגרת ההתמודדות כמו גם לגבי החוזקות שיתמכו במימוש ההזדמנויות בשוק. בנוסף יוגדרו מהם הגורמים המהווים תנאי סף – גורמי מפתח להצלחה עסקית של הארגון.

אסטרטגיית הצמיחה שאנו מגבשים בהד-און מספקת מענה ממקוד לשאלות מהותיות ופורטת נושאים כגון השווקים וקהלי המטרה בהם תתמקד החברה בשנים הקרובות, המוצרים והשירותים עליהם יושם דגש שיווקי-מכירתי ותפרט כיצד הארגון נדרש להיערך בהיבטים של היערכות משאבי אנוש, מודל עסקי, מדיניות מחירים ותפיסת הבידול המיצוב והמיתוג.

לפגוש את המומחים לאסטרטגיות צמיחה

לפגישת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, אנא השאירו את הפרטים במקום המיועד לכך מטה ונחזור אליכם בהקדם.

קריאה מהירה

אסטרטגיה עסקית

לפני שתוכלו להוביל את החברה שלכם לצמיחה איתנה ועקבית, עליכם להגדיר באופן ברור את היעדים והפעולות המשמעותיים ביותר לעסק, אותם תבצעו בטווח זמן הקצר, הבינוני והארוך.בבואנו לבחון את אפשרויות הצמיחה של החברה, שאלת המפתח איתה חברות רבות מתמודדות היא "מה עלינו לעשות על מנת להצליח בשוק בו אנו פועלים?". לשאלה זו אין תשובה פשוטה, זאת מאחר והתשובה כוללת בתוכה התייחסות למגוון אלמנטים עסקיים, תחרותיים, תפעולים ואנושיים של החברה, בנקודת זמן נתונה ובפרספקטיבה לעתיד.

בעולם בו השינויים בסביבה העסקית תכופים וחוסר הוודאות גבוה, חברות חייבות לגבש מסגרת ברורה, גמישה ופשוטה של יעדים, פעולות ומדדים. אלו, יאפשרו למקבלי ההחלטות וליתר עובדי הארגון לפעול בוודאות יחסית בפעילות השוטפת, לבצע התאמות במהירות כאשר התנאים מחייבים ולהוביל את החברה אל יעדיה הרצויים. למידע נוסף בנושא אסטרטגיה עסקית, צרו עמנו קשר.

אסטרטגיה עסקית, מתכנון ליישום

אסטרטגיה עסקית היא מושג חדש יחסית אשר הופיע במחקרים אקדמאים רק באמצע שנות ה 60 של המאה הקודמת, אולם מאז קיבל פירושים רבים. ההגדרה המקובלת לאסטרטגיה עסקית היא: קובץ מהלכים ופעולות בהן עסק משתמש בכדי להשיג את יעדיו העסקיים, למשוך לקוחות, לייצר רווחים ולשפר ביצועים. האסטרטגיה העסקית מגדירה באופן ברור את המטרות והיעדים אליהם החברה שואפת ומשמשת כמדריך לפעולות אותן יש ליישם על מנת להשיג את אותן מטרות.אחד האתגרים הגדולים ביותר של מקבלי החלטות הוא לקבוע באיזו אסטרטגיה לבחור. כפי שמתואר בהמשך האפשרויות הן מרובות לכן, במקרים רבים ארגונים נוטים לייצר אסטרטגיות שונות ליחידות עסקיות שונות. חברה הפועלת לפי מספר אסטרטגיות שונות, מייצרת מצב אבסורדי של היעדר סנכרון, מורכבות ובעיקר חוסר יעילות.

ממה מתחילה אסטרטגיה עסקית טובה?

אסטרטגיה עסקית טובה מתחילה ראשית בחזון (בחלק מהארגונים יגדירו משימה). החזון מתאר במספר משפטים פשוטים "מדוע" החברה קיימת, מהי תכלית הפעילות ומהי הצעת הערך של החברה ללקוח בטווח הארוך. הגדרת החזון מאפשרת לכל עובדי החברה, גם בהיעדר אסטרטגיה עסקית ברורה, להבין את מטרתם הקולקטיבית, מה הם נדרשים לעשות ויתרה מכך, איך הם נדרשים לנהוג.לאור חזון מוגדר, ניתן לגבש אסטרטגיה עסקית לתאגיד הכוללת התייחסות להיבטי צמיחה, מודל עסקי ותפיסה תפעולית. את יעדי האסטרטגיה העסקית של החברה יוכלו מנהלי היחידות והאגפים השונים לתרגם לתוכנית המתאימה לתחום פעילותם, לדוגמה: תוכנית מכירות, שיווק, מיזוגים ורכישות, טכנולוגיה, חדשנות, תרבות ומשאבי אנוש, ניהול סיכונים וכדומה. בכך, לשמור על ביצוע אחיד ומסונכרן של יישום החזון והוצאה אל הפועל של יוזמות להשגת יעדי החברה.

מרכיבי תהליך גיבוש אסטרטגיה עסקית אפקטיבית

תהליך גיבוש אסטרטגיה עסקית אפקטיבית מורכב ממספר מרכיבים:

  • הגדרת חזון, ערכים ויעדים אסטרטגים עיקריים תוך ניסוח ברור של מטרות העל ותפיסת הפעילות של החברה
  • זיהוי לקוחות ומוצרים אסטרטגיים באמצעות הגדרה מדויקת של מגזרי השוק, קהלי הלקוחות העיקריים וקווי המוצרים והשירותים בהם תמקד החברה את עיקר המאמצים
  • גיבוש דרכי הפעולה האסטרטגיות תוך בחירת היוזמות למימוש האסטרטגיה ומדדי ההצלחה
  • בניית תוכניות עבודה ריאליות ומפורטות ליישום האסטרטגיה
  • תקשור האסטרטגיה בצורה ברורה לאורך ורוחב החברה

אסטרטגיה עסקית – תהליך ממוקד ויעיל

אנו בהד-און מתמחים בגיבוש, עיצוב ויישום של אסטרטגיה עסקית ותאגידית, בדגש על אסטרטגיות צמיחה שמטרתן השבחת ערך החברה. בתהליך ממוקד, צוות היועצים שלנו יגבש, יחד אתכם, אסטרטגיה עסקית אשר תסייע לחברה לייצר זהות מגובשת ומובחנת, תגדיר את מטרות החברה באופן קוהרנטי ותסמן בברור את כיווני ההתפתחות הרצויים ודרכי הפעולה הנדרשות ליישום האסטרטגיה..

אסטרטגיה ארגונית

בסביבה עסקית תחרותית, כזו המאפיינת את מרבית הכלכלות המערביות, ארגונים יכולים להימצא בשלושה מצבים עסקיים: דעיכה, סטגנציה או צמיחה. במצב נורמלי כל ארגון יעדיף צמיחה על פני כל המצבים האחרים עם זאת, בתחרות כמו בתחרות, ההפסד הוא חלק אינטגרלי מהמשחק.

מנהיגי ארגוניים אחראיים, פועלים להעריך את מצב הארגון באופן קבע ובאמצעות יישום אסטרטגיה ארגונית מתאימה, מבצעים את ההתאמות הנדרשות אשר יאפשרו את הובלת הארגון לצמיחה. את האסטרטגיה הארגונית ניתן לחלק באופן גס לשלושה סוגי אסטרטגיות שונות הניתנות ליישום מעורב.

אסטרטגית צמצום – ממוקדת בהפיכת ביצועים עסקיים שלילים באמצעות הקטנת המשאבים והיקפי הפעילות.

אסטרטגיית יציבות – ממוקדת בחיזוק ביצועי הארגון באמצעות העמקת הפעילות בשווקים הקיימים.

אסטרטגיית צמיחה – ממוקדת בהגדלת הרווחיות, ההכנסות ונתח השוק באמצעות הרחבה וגיוון הפעילות.

למידע נוסף בנושא זה, צרו עמנו קשר.

נושאים מרכזיים באסטרטגיה ארגונית

ובכן מהי אסטרטגיה ארגונית ומה הם הנושאים המרכזיים עליהם יש לתת את הדעת.

אסטרטגיה ארגונית היא תוכנית דינמית, ארוכת טווח, הפורטת את כל דרכי ההתקדמות של הארגון לעבר השגת יעדיו ולמימוש החזון. האסטרטגיה הארגונית נגזרת מחזון הארגון ומתייחסת להשפעות הסביבה העסקית וצרכי השוק, מנתחת את צורכי הלקוח, מגדירה את יכולות הליבה של הארגון ומחדדת יתרונותיו ביחס למתחרים. על מנת ליישם את האסטרטגיה הארגונית בצורה אפקטיבית יש לתרגם את האסטרטגיה ליעדים ותוכניות לטווח הקצר המותאמות לכל אחת מהיחידות העסקיות, בכך לייצר שפה משותפת ואחדות עשייה.

הגדרת כוכב הצפון

החזון הוא הדלק שמניע את הארגון לפעולה, באמצעותו ניתן להבין בקלות מהי מהות הארגון, איזה ערך הארגון מציע ללקוחותיו ולאן הארגון שואף להגיע בטווח הארוך. מהחזון נגזרים היעדים ארוכי הטווח של אסטרטגיה ארגונית ולאורם מכוונת פעילות הארגון ומוגדרים סדרי העדיפויות שלה.

נושאים חשובים נוספים באסטרטגיה ארגונית

אימוץ גישה דינמית

במגרש המשחקים העסקי יעדי הארגון יכולים להישאר בדרך כלל ללא שינוי בעוד, שקיבעון ברמה הטקטית יכול להביא להפסד. גמישות, התאמה ויכולת אימוץ מהירה הם גורמי מפתח המאפשרים לארגון להתמודד בהצלחה עם השינויים, אתגרים וההזדמנויות הנובעות מהסביבה העסקית.

הגדרת היתרון התחרותי (Competitive Edge)

היתרון התחרותי (Competitive edge) מתייחס למה שהארגון הכי טוב בו – יכולת הליבה שלו – בכלל זאת הניסיון, המומחיות והידע. היתרון התחרותי מספק לארגון ערך מבדל או בעל משמעות רבה ללקוח מכאן, יתרון תחרותי צריך להימדד מנקודת מבטו של הלקוח ובהתאם לערך שהוא מספק לו.

הקצאת המשאבים

מכיוון שהמשאבים הארגונים הם סופיים כגון – תקציבים, אנשים, מתקנים, ציוד וכד', הקצאתם פירושה לעתים קרובות להסיט אותם ממקום אחר בארגון. לפיכך, זהו הביטוי הישיר של המיקוד האסטרטגי בטווח הקצר ובטווח הארוך.

עידוד מעורבות עובדים ומנהלים באסטרטגיה ארגונית

עובדים ומנהלים כאחד מושפעים מאסטרטגיה הארגונית. שילוב נקודות מבט שונות בתהליך מוסיף ערך רב לתכנון ומיצר מחויבות מצד המעורבים ביישום. במהלך התהליך נדרשים ההנהלה והעובדים המעורבים לחשוף בין היתר את חולשות הארגון ולפרוט את הסיבות אשר בגינם הארגון מתעכב מלהשיג את יעדיו. תהליך של יישור מבט אל החוזקות והחולשות, הוא אחד מרגע המפתח בכל תהליך אסטרטגי ובתכנון בריא של עתידו של הארגון לשנים הבאות.

לחברת הד-און ניסיון של מעל 20 שנה בהובלת תהליכי יישום והטמעת אסטרטגיה ארגונית בשוק הישראלי עבור לקוחות עסקיים בענפים שונים, במהלכם סייעה החברה לארגונים רבים בהובלת תהליכים אסטרטגיים אפקטיביים אשר חידדו את המיקוד העסקי וסייע בחיזוק הזהות המיצובית מול השוק ולשיפור בביצועים העסקיים של הארגון.

צמיחה עסקית

אחד האתגרים המשמעותיים של בעלי חברות ומנהלים הוא השגת צמיחה עסקית, בייחוד צמיחה יציבה הנמשכת לאורך זמן. צמיחה עסקית יכולה להיות מושגת באמצעות מספר דרכים כגון: הגדלת מכירות, הרחבת קו המוצרים/ שירותים, פנייה לקהלי לקוחות חדשים, העלאת מחירים, שיפור בעלויות התפעול והייצור, התרחבות לחו"ל, יצירת שיתופי פעולה, אינטגרציה לאחור/אינטגרציה לפנים, מיזוגים ורכישות ועוד. למידע נוסף, צרו עימנו קשר.

סוגי צמיחה עסקית

באופן גס ניתן לחלק את דרכים הנ"ל לשני סוגי צמיחה, צמיחה אורגנית וצמיחה אנאורגנית.

צמיחה אורגנית היא צמיחה המושגת באמצעות המשאבים הקיימים וממוקדת בקידום עסקי הליבה ובפעילות הרגילות של החברה. השגת צמיחה אורגנית ממצבת את החברה הצומחת כאיכותית ביחס למתחרים זאת משום שצמיחה אורגנית נחשבת למאתגרת ולרוב מוגבלת לקצב צמיחת הענף.

צמיחה אנאורגנית, קרי צמיחה חיצונית, היא צמיחה העושה שימוש במשאבים חיצוניים לחברה ויכולה להיות מושגת באמצעות מיזוגים ורכישות ו/או על ידי שיתופי פעולה אסטרטגיים. היתרון המרכזי של צמיחה אנאורגנית הוא חסכון בזמן. צמיחה אנאורגנית מאפשרת לחברות להשיג יכולות חדשות ומשאבים בזמן קצר מזה אשר היה נדרש על מנת לפתח אותם באופן עצמאי ולפיכך להשיג צמיחה עסקית מוקדם יותר.

השגת צמיחה עסקית איתנה, כזו שנמשכת לאורך זמן, מושגת בדרך כלל כחלק מאסטרטגיית צמיחה מוגדרת אליה כל הארגון מחויב, באמצעות יישום משלוב של שניים או יותר מהדרכים המצוינות מעלה. אסטרטגיית צמיחה מסייעת לחברה לנתח את פוטנציאל הנכסים הקיימים, לבחון באופן מדויק את תמונת השוק והתחרות העדכנית והעתידית, מסייעת לזהות מגמות מרכזיות בתחומי הפעילות השונים בעולם ולאור אלו לקבוע את מנועי הצמיחה העתידיים של החברה.

תרבות וצמיחה עסקית

חלק נוסף מהותי ואינטגרלי מתהליכי צמיחה עסקית הוא ניהול שינוי, אתגר לכשעצמו הדורש מעבר מדרך הפעילות המוכרת, זו שהביאה את החברה לנקודה בה היא נמצאת, אל דרכים חדשות המקדמות צמיחה עסקית. בעידן הידוע בקצב שינויים גבוה, חברות מוכרחות להיות מסוגלות ליישום שינויים במהירות וללא תרבות ארגונית המאמצת שינויים, השגת הצמיחה העסקית מוטלת בספק. נכון, צמיחה עסקית, תלויה רבות באנשים שאמורים להוציא אותה אל הפועל, החל ממנהלי חברה ועד לאחרון העובדים. אלמלא התגייסותם ליישום שינויים ויתרה מכך ליזום שינויים, החברה צפויה לעמוד במקום.

לפגישת ייעוץ ראשונית, אנא השאירו את הפרטים במקום המיועד לכך מטה ואנו, בהד-און, נחזור אליכם בהקדם.

יישום אסטרטגיות

בתום חודשים של עבודה מאומצת על השולחן מונחת התוכנית האסטרטגית וחברי ההנהלה מוכנים להוביל הארגון לכבוש את יעדיו. השלב הבא – שלב יישום אסטרטגיות, או באנגלית שלב ה-execution, שלב בו מנהלי ועובדי הארגון מביאים לידי מימוש את התוכנית האסטרטגית, לאחר שתורגמה לסדרה של פעילויות ותוכניות עבודה מפורטות. כלומר, תהליך התכנון האסטרטגי הסתיים וכעת עומד הארגון על קו הזינוק, לקראת מרוץ – מרוץ מכשולים.

סיימנו לעצב את האסטרטגיה, מה הלאה? יישום אסטרטגיות אפקטיבי בארגון

על פי מחקרים שונים מהשנים האחרונות עולה נתון מפתיע לפיו, רק כ-20% מהארגונים מצליחים ביישום האסטרטגיות. תהליך יישום אסטרטגיות הוא תהליך של ניהול שינוי ארגוני – Change Management, אשר הצלחתו תלויה בעיקר בהנהגת הארגון. המנכ"ל וצוות ההנהלה הבכיר נדרשים להגדיר באופן מפורט את היוזמות האסטרטגיות בהן הארגון יתמקד, לפעול לתקשור האסטרטגיה באופן רציף לכל עובדי הארגון, לוודא שיתוף פעולה וסנכרון בין היחידות השונות, לבחון באופן קבוע את הצלחת יישום האסטרטגיה ולמעשה לנהל את השינוי.

על מנת לצלוח את שלב יישום האסטרטגיה ולעשות זאת באופן אפקטיבי יש לתת את הדעת לגבי מספר נושאים מרכזיים:

מבנה הארגון – Structure:  ארגון אשר שם לעצמו יעדי צמיחה ואינו מכין את התשתית לתמוך בה, סביר להניח כי יכשל. עיצוב המבנה הארגוני כך שיתמוך את יישום האסטרטגיה תוך ביצוע התאמות בפעילות של יחידות הארגון לשינויים הנדרשים והגדרת תחומי אחריות וסמכויות ברורים למנהלים, הנגזרים מהאסטרטגיה.

תקשור ושיתוף – Communicate & Share: במטרה לייצר שפה משותפת, מעורבות עובדים ואחדות מטרה בארגון ליישום האסטרטגיה, מנהיגי הארגון נדרשים למקד את המסרים האסטרטגים אותם יש לתקשר בכל שכבות הארגון, לאפיין את מהלכי השינוי ולשתף מנהלי ביניים ועובדים בצוותי חשיבה ובצוותי משימה רב תחומים.

נושאים מרכזיים נוספים בתהליך יישום אסטרטגיות

חלוקת משאבים – Allocate Resources: על מנת לתמוך את השינוי יש לבצע הקצאת משאבים חדשה התואמת את סדרי העדיפויות החדשים הנגזרים מהאסטרטגיה. שימור חלוקת המשאבים הקודמת בין היחידות והמנהלים משמרת את הסטטוס-קוו ויכולה לעכב ולעתים אף לחבל ביישום האסטרטגיה.

עיצוב תהליכים מחדש – Processes Design: תכנון מחדש / התאמה ברמת המיקרו של תהליכי העבודה מרכזיים תוך חיזוק ממשקי העבודה בין היחידות הארגוניות ליצירת שיתוף פעולה ולשיתוף בידע, כך שיתמכו ביישום אפקטיבי של האסטרטגיה ובהערכות ארגונית חדשה.

בקרה – Monitor: קיום פורומים ניהוליים עיתיים לבחינת יישום האסטרטגיה ולמעקב תכנון מול ביצוע. בתוך כך, הגדרת סט של יעדים ומדדי ביצוע (S'KPI) הניתנים לשינוי אשר יאפשרו לעובדים ולהנהלת הארגון לבחון את קצב ואיכות יישום האסטרטגיה בטווח הקצר ולהפיק תובנות איכותיות לגבי אופן היישום בטווח הזמן הבינוני (טווח זמן אשר יאפשר תגובה ניהולית לתיקון/ עדכון אופן יישום האסטרטגיה, במינימום נזקים).

לפנות למומחים ביישום אסטרטגיות

לחברת הד-און ניסיון של מעל 20 שנה בהובלת תהליכי יישום והטמעת אסטרטגיה בשוק הישראלי עבור לקוחות עסקיים בענפים שונים, במהלכם סייעה החברה לארגונים להתמודד בהצלחה במעבר משלב התכנון לשלב היישום האסטרטגי באופן אפקטיבי אשר תרם ליצירת מיקוד עסקי ומתווה פעולה ברור להנהלת החברה, סייע בחיזוק הזהות המיצובית מול השוק ,להגברת המודעות של קהלי היעד לסל הפתרונות ובא לידי ביטוי בגידול משמעותי בהכנסות החברה

תחומי התמחות נוספים

מיזוגים ורכישות (M&A)

בעלי חברות רבים עוסקים לעיתים קרובות בשאלת הדרך הנכונה להתפתחות החברה. הפתרון הנכון הוא עיצוב אסטרטגיית צמיחה מותאמת, אשר תבחן בצורה מעמיקה את השינויים בשוק,...

פיתוח עסקי

פיתוח עסקי ושותפויות אסטרטגיות על מנת להבטיח צמיחה ויכולת איתנה להתמודד עם השינויים בסביבה העסקית, חברות מכל התחומים חייבות להשקיע משאבים ביצירת פעילויות בעלות מטרה אחת...

BCMS

BCMS היא חברה בינלאומית, מהמובילות בעולם בתחום המיזוגים והרכישות, המתמחה בייעוץ, הובלת עסקאות וליווי צמוד של בעלי חברות המעוניינים למכור את החברה שלהם או לצרף...

שיווק וקידום עסקים באינטרנט