השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

אסטרטגיה עסקית-שיווקית מעבר מהתנהלות פאסיבית להתנהלות אקטיבית

לאחרונה, פנה למשרדנו מנהל בכיר ברשת קמעונאית מובילה בתחומה, חברה הפועלת בשוק תחרותי רווי מתחרים. המנהל שטח בפנינו את השלכות התעצמות התחרות בזירה התחרותית בה פועלת החברה שלו הגורמת להשקעה עתירת משאבים שמטרתה להביא את הלקוחות לסניפים ולשמר את העדפתם לרכישת מוצרים ברשת. התוצאה של פעילות זו עד כה היא שחיקת הרווחיות.

מדובר בהנהלה מקצועית שאינה יושבת על המדוכה. הנהלת הרשת מתמקדת מדי יום במלחמה השיווקית, אך בסופו של דבר ההתמודדות בשוק לקוחות המאופיין ברגישות מחיר, תחרות רבה והיעדר בידול או יתרון תחרותי משפיעים על ביצועיה של החברה הנמצאים בירידה.

השוק הישראלי הוא שוק קטן, סגור וריכוזי בהשוואה לשווקים גלובליים מפותחים. מצב זה מחייב חברות וארגונים ליצור ולשמר יתרון תחרותי לאורך זמן, באמצעות הצעת מוצר או שירות ייחודי, בחוויית הקניה, או במחיר תחרותי.

חתירה מתמדת לשימור היתרון התחרותי מחייבת את הארגון לחשיפה וניתוח מקצועי שוטף של המגמות בתחום, בשוק ובזירה התחרותית בה פועלת הרשת. ובמקביל, חתירה להתחדשות מתמדת ולתפיסה ממוקדת לקוח המציפה עמדות וצרכים קיימים וחדשים בקרב קהלי היעד תוך כדי ניתוח הפערים הקיימים בין צרכי הלקוחות ותפיסת הפעילות הנוכחית של הרשת על ידם.

אסטרטגיה עסקית-שיווקית מתמקדת בצמיחת הארגון באמצעות כיבוש נתחי שוק, הגדלת המכירות והרחבת הפעילות. האסטרטגיה העסקית-שיווקית מזהה באופן ברור את קהלי המטרה הקיימים ופוטנציאלים, את המוצרים והשירותים האסטרטגיים ואת דרכי הפעולה הנדרשות להשגת נתח השוק, מיצוב שיווקי ראוי, יעדי המכירות ויעדי הרווח.

אין זה דבר פשוט לייצר DNA ארגוני המניע את הנהלת הארגון לחתירה לצמיחה מתמדת תוך דריכות ושימור יתרון תחרותי לאורך זמן. מעבר להתנהלות אקטיבית ולא פאסיבית באמצעות גיבוש אסטרטגיה עסקית-שיווקית ע"י משרד יעוץ מקצועי ומנוסה בשיתוף עם הנהלת הארגון מסייעת לייצר מיקוד של כל משאבי הארגון לטובת מטרות עסקיות ושיווקיות ברורות. המטרה היא לייצר פעילות במסגרת תכנית מקצועית סדורה שעל בסיסה כל הארגון פועל במשותף ומיישם את האסטרטגיה העסקית- שיווקית.

פנייתו של המנהל הבכיר הובילה לביצועו של תהליך אסטרטגי מקיף במסגרתו זוהו החוזקות והיתרונות היחסיים של הרשת כמו גם הזדמנויות קיימות בתחום פעילותה ובתחומים משיקים. במסגרת התכנית, זוהו מנועי צמיחה חדשים ותחומים חדשים בהם החברה יכולה לממש את יתרונותיה היחסיים.

בימים אלה, התכנית מיושמת בהצלחה רבה. תנועת קהל הקונים גדלה, התחזקו המודעות והמוניטין החיובי של הרשת, נבלמה השחיקה ברווחיות והרשת מראה צמיחה עסקית משמעותית לאורך מספר רבעונים רצופים.

הילית בן-צבי קורן

מנכ"ל ובעלים

הד-און ניווט אסטרטגי עסקי ושיווקי

מאמרים נוספים

אסטרטגיה עסקית

לפני שתוכלו להוביל את החברה שלכם לצמיחה איתנה ועקבית, עליכם להגדיר באופן ברור את היעדים והפעולות המשמעותיים ביותר לעסק, אותם תבצעו בטווח זמן הקצר, הבינוני...

שיווק וקידום עסקים באינטרנט